Det är nästan rätt det också, 3 och Telenor har ett samägt bolag 3GIS som bygger 3G-nätet åt Telenor och 3, framförallt på landsbygden. Det gäller kanske bara själva infrastrukturen. http://www.3gis.net
Lite sent och inte helt on-topic men bra att veta... pacman tänker på 802.11abgn wlan. Har man inte en dualband router (tex d-link dir-855) så tvingar routern ner alla till (minsta gemensamma nämnare antar jag) g så fort en icke-n dator ansluter till nätverket. Nu tänker jag inte gå in på fysiken (jag är inte ens 30% säker på den) men det handlar om våglängder, mhz, frekvens och allt sådant som ska matcha, samt APn vilja att ansluta så många som möjligt.
Kolla min tråd o se om denna läsning ger er mindre problem https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=5883&page=2 Grejjen är att man "ska" stänga av background sync.
Nope, det hjälpte tyvärr inte det heller. "Pill upp/ut" fastnade under 30-60 sekunder innan man fick "pill ner/in" Under tiden provade jag att ringa med mobilen eller bli uppringd, och ingendera av det funkade.Fick massvis med missade samtal. Lämnade mobilen hos tre för undersökning för en vecka sedan.
Jag har även märkt att rätt som det är så dyker mobil-data helt och hållet; ikonen försvinner helt. Tar det mellan 2-10 sekunder så kommer det tillbaka igen.... De jag har talat med och som säger att de märker samma sak är Telenor-kunder. Någon mer?
Var på tre i fredags och fick ett nytt SIM kort, tyvärr så hjälpte det inte.. :-( Men e alla överens om att det e Tre som är boven och inte HTC Hero. Bara så man vet hur mycket tryck man kan lägga på Tre.. B-)
jag tror faktiskt inte att min har hängt sig på 3G upload en enda gång sen jag la in KaguDroid. Bara kom på det nu, utan att egentligen testat just detta. Får väl återkomma
Jag funderar på att uppdatera Radio-ROM eller så väntar jag till Android 2.1 kommer och se fall det löser skiten
mitt problem verkar ha försvunnit, och jag kör en 2.1 nu. Första gången det känns som det faktiskt funkar utmärkt. Så jag hoppas verkligen att detta är lösning på problemet, även i HTC´s 2.1-rom
Yep, min känsla med på det hela att jag väntar tills 2.1 släpps, det är väl inte så himla långt kvar eller, var det mitten på Mars eller så?
Jag körde en rom som byggde på 2.1 o då va allt perfa. Så jag väntar med spänning på våran riktiga Sense 2.1
Man kan ju test kanske att bara uppdatera Radion, men det kanske är mer saker än de som är problemet så att man kanske löses först när man får in hela 2.1 Rom:et
Har läst någonstans på detta forum att man kan uppdatera radion utan att roota telefonen.. Ska leta lite..
Jag har samma problem med att telefonen hoppar fram och tillbaks, och lite då och då fastnar den på 3G och bara upp-pilen blinkar. Efter 10-30 sekunder kommer H tillbaks och det fungerar fint. Ni säger alltså att detta problem inte finns i v2.1 ? Alltså är det mjukvarurelaterat? Då finns det ingen mening att ringa och tjata på Telenor alltså då.
Verkar inte som det... DAMN Men sedan verkar det skumt att det bara är 3 och Telenor som har detta fenomen.... Telia har inte det.... Känner ingen som har Tele2 så där vet jag inte heller......