Problem med 3 (tre) hoppar mellan H och 3G

Diskussion i 'Hero' startad av icimasa, 17 feb 2010.

  1. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag tror som jag har sagt i andra trådar att när dom släppte uppdateringen i "closed beta" så hittade dom en stor bugg som är svår att fixa och så har dom prioriterat ner den för att fixa buggarna i desire och legend först.
     
  2. icimasa

    icimasa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja Biffy,

    det var tydligen något inte ens nordic support hade fått reda på... :ehm:
    Tycker allt detta verkar lite skummt asso.. :teeth:
     
  3. icimasa

    icimasa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om man klagar mycket kanske man kan få byta gratis till en Desire i stället.. :P Hade ju vart något.. Wishful thinking.. :eek:
     
  4. mauswe

    mauswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fan. Jag igår hade jag större problem än jag brukar ha, ibland tror jag det är telefonens fel, ibland tror jag det är operatören.... Blir nuts!
     
  5. seb_martin

    seb_martin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar faktiskt vara så att uppdateringen gjorde jobbet. Jag ser nu att telefonen faktiskt laddar data med UMTS, och den går givetvis över till HSDPA när det finns tillgängligt.
    Vilka modeller uppdateringen gick ut till vet jag inte. En kollega som kör Desire och hade samma problem har inte fått den.
    Borde ju då kunna lösas för alla när HTC får lite tid över...
     
  6. icimasa

    icimasa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du fått riktig uppdatering via HTC eller?? Kör du Hero??
     
  7. seb_martin

    seb_martin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Ja.
    2. Nej, Legend.
    3. Fick hängning i dag igen...
     
  8. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tyvärr väcker jag tråden igen eftersom problemet kvarstår. Jag kör nu med officiella 2.1 till Heron.

    Har ni andra kommit fram till nåt?
     
  9. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft Tre som operatör i flera år nu och varit ganska nöjd tills några dagar sedan.
    Har alltid haft bra hastigheter med 3g+ abonnemangen [ Android och iOS ] upp till 4-5 Mb/s DAGTID.
    För några dagar sedan försökte jag tanka en app på 3Mb från App Store men det tog EVIGHETER att tanka den.
    Kollade mina hastigheter i 3-4 dagar nu och upptäckte att dagtid hastigheten har gått ned mer än 10 ggr om man jämför med 2-3 månader sedan.. dvs ner till 0.2-0.4 Mb/s medan nattetid hastigheten är hyfsad 3-4 Mb/s.
    Har gjort 2-3 total återställningar men i onödan.
    Hur upplever ni hastigheten hos Tre nu för tiden? [speciellt om ni bor i Dalarna/Borlänge]
    Kollade med TPTest och Speed Test och valde de närmaste servrarna 20-25 mil avstånd. Snackade med "tekniskt-suport" och de säger att det finns inga driftstörningar i Borlänge. Har gjort över 80 olika mättningar i olika områden i Borlänge för att se om det är inte just masten som spökar.. men fick samma bedrövliga hastigheter.
    Som sagt har alltid haft 3-4 Mb/s dagtid. och nu 0,2-0,5 Mb/s.
    Eftersom Android och iOS är två olika OS det kan vara så att Androiden är mer "känslig" om hastigheterna varierar kraftig under själva mättningen, och därför den hoppar mellan UMTS och HSDPA.

    // iOS 4.1 3Gs
    Aldrig mer "Tre" för min del.
     
  10. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Nu när jag har både Hero och Desire kan jag jämföra dessa båda mobiler och jag bara säga att även Desiren beter sig på samma sätt vad gäller hoppningen mellan ingen mottagning och H... mao så är det fel på 3's master. Bara det att deras kundtjänst förnekar att det är fel på deras saker...
     
  11. fogel

    fogel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inget nytt angående detta problem? Har nämligen samma problem (googlade efter problemet och hittade hit) nämligen att dataanslutningen hänger sig "pil upp". luren är en HTC Desire (A8181) köpte den i augusti. senaste officiella uppdateringen. Operatör är telenor och mitt simkort är knappt 2 år gammalt. Lätt irriterande att det inte är löst ännu?? :(