Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

1. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Ät det någon mer som har problemet att "smart skärm" slutade fungera efter senaste uppdateringen? Måttligt irriterad.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. Chopaan

Chopaan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

3. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Bara skicka tillbaka så fort som möjligt.

4. Skojjpapegoj

Skojjpapegoj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem som ovan i rött samt att den starta om av sig självt trots att batteriet är nästan fullt. Just nu 87% och den har startat om två gånger redan.

Antar att även jag måste skicka in den på service. Fick telefonen i Juni så det är tråkigt på en så annars bra smartphone.

Ska tillägga att allt detta kom efter att jag petat in 2.3.5 via Samsung Kies.

5. Skojjpapegoj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pratade precis med supporten på Samsung. Felen som jag beskrev tidigare hade dom "inte hört talas om tidigare". Blev även upplyst om en felsökningsavgift som skulle uppstå om felen berodde på mitt slarv, t.ex. tappad telefon.

Mörkar dom detta eller vaddå?

Dom skulle iaf skicka någon lapp som skulle användas när jag skickar in telefonen.

Last edited: 20 okt 2011
  6. carljangranqvist

carljangranqvist Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har provat att söka på Google och i forumet men hittade inget som klockrent matchade mitt problem.

Min två veckor gamla Samsung Galaxy S2 med nyaste firmware har krångel med "Data network mode". Med jämna mellanrum kopplar den alltså ned det mobila nätverket och jag måste stänga av och på det via menyn under strömknappen för att det ska funka igen.

Inget jätteproblem kanske men nog så irriterande - är det någon som har samma problem och kanske sitter på en lösning?

Tack på förhand,

EDIT: Nedkopplingen verkar ske efter att jag skickat/tagit emot MMS. What gives?!

Last edited: 25 okt 2011
  7. ztorman

ztorman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare! Sitter här med med en sprillans S2a plockades ut igår :) dock så får ja ingen vibration när ja får sms bara när det ringer.. någon som vart med om detta förut?

8. AntonYmer

AntonYmer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK, snabb fråga:

Vilken rom ska jag välja för att lösa mina problem?

Bakgrundsfakta:
    Jag n00bade och körde Kies och lyckades få på 2.3.5 på telefonen och då slutade Personal Hotspot att funka. Det gick inte att byta namn eller sätta lösenord eller logga på. Sugigt. Jag sökte på nätet och märkte att fler hade samma problem och tipset verkade vara att nedgradera till 2.3.4 igen. Jag tankade på I9100XXKG1 (Rev 02) men då tappade jag mitt mobila nätverk helt. Just nu kan jag ringa och skicka SMS men jag kommer inte ut på nätet via 3G. Jag har fått hem nya inställningar från Tele2 och kollat att Data Network Mode är påslaget så att allt verkar stämma, men ingen 3G.

Jag har testat att flasha på tre gånger och det ser ut att ha gått bra alla gångerna, men ingen datatrafik ändå.

Jag har sökt efter lösningar på mitt nya problem, men inte funnit något vettigt svar.

Kan det vara en dåligt vald ROM från min sida, isåfall vilken är bättre?
    Finns det en 2.3.5 som är patchad så att Personal Hotspot funkar igen?

Hilfe bitte. :)

// AY

9. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Från xda

oxpo och AntonYmer gillar detta.
  10. AntonYmer

AntonYmer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack!

Min SGS2 är nu tillbaka på 2.3.5. (jag vet fortfarande inte om det är den bästa för mig)

Nätproblemen visade sig vara skit bakom Tele2:s spakar, dvs de skickar ut FELAKTIGA uppgifter via sin SMS-tjänst. #FAIL

Det jag ändrade på var:
    APN: ska vara mobileinternet.tele2.se
    Authenticaton type: ska vara CHAP

Sen snurrade 3G igång så fint så. :) Undrar om jag kan fakturera Tele2 för deras fel...

Dessutom funkar mitt Personal Hotspot-koppel hur bra som helst igen.
    Tack Swedroid!

11. Zydarz

Zydarz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min Samsung Galaxy S2 i två veckor nu och allt har funkat klockrent men jag har dock ett problem som stör mig väldigt mycket. Varje gång jag startar om mobilen så flyttas alla ikoner, appar och mappar omkring så jag får sortera om dem vid varje omstart. Detta händer även när jag rensar ram minnet i uppgiftshanteraren. Något som har en lösning till problemet?

12. jonasheterjag

jonasheterjag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Varför får jag inte autopassa websidor att funka ?? vad gör jag för fel :(

tack!

13. maxgoswedroid

maxgoswedroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Byt till custom rom 2.3.5

14. Skojjpapegoj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick tillbaka min telefon iförrgår och dom har bytt PCB'n. Telefonen startade alldeles nyss om sig självt. Hoppas det var en engångsföretelse.

Har inte haft problem med att laddningen fortfarande syns fast laddsladden är urdragen. Ej heller problemet med USB anslutningen som hoppar av och på hela tiden.

15. helgonet

helgonet Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

uppdaterade ikväll min s2 till 2.3.4 över ota vilket gick bra. uppdaterade sedan direkt till 2.3.5 vilket fungerade fint tills telefonen skulle starta om. nu har den låst sig i uppstarstläget (där samsungsloggan visas). har väntat i tre timmar. tagit ut batteriet. försökt starta om 40gånger. kopplat in via kies. inget funkar. vad gör man nu? inte heller har jag säkerhetskopierat innan. smart!

16. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Samma sak hände för mig, uppdaterade till 2.3.4 sen även nästa uppdatering, även min mobil har låst sig i uppstartsläget! Blir tokig, behöver mobilen imorgon! Testade hard reset, volume up + home + power, men vad ska man göra efter det? Vägrar att göra en factory reset!

Någon som har någon idé?

Tacksam för alla svar!

17. Mange33

Mange33 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

18. oxpo

oxpo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja, det har väl skrivits spaltkilometer om det här på forumet, bl.a i den här tråden https://swedroid.se/forum/54964-efter-uppdateringen-2-3-5-a.html Alla som har uppdaterat till 2.3.5 har det (om det inte har gått att lösa genom någon custom rom).
    /oxpo

Last edited: 8 nov 2011
  19. Slebodan

Slebodan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du testat att rensa cache?

Håll in power+home+volume up tills du kommer till recovery menyn och välj att rensa cache.

20. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Uppdaterade till senaste firmware och har nu betydligt sämre batteritid än innan? Tog ur laddaren ur telefonen imorse vid 8.00, vid 15 tiden larmade den om att batteriet behövde laddas?!?

Hittade problemet. Nån jävla widget, AP mobile, som konstant ligger å jobbar. Enligt telefonen förbrukar denna 29% av batteriet.

Å inte går det att avinstallera skiten heller.... Googlade å hittade massa folk som haft problem med denna. Någon mer som vet något?

Last edited: 10 nov 2011