Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

1. Contessa

Contessa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tryck i lurarna hårt ! :) Ska höras ett klick....hade samma problem tills en sa till mig att trycka in dom hårt hehe.

Emil_98 gillar detta.
  2. Emil_98

Emil_98 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack så mycket!
    Nu låter det i lurarna! ;)
    Jag tänkte också först att det var lite konstigt att nästa halva kontakten stack ut även fast jag hade tryckt i kontakten rätt så hårt :D

3. Contessa

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Np :) Ja va gott rädd att göra sönder nått så vågade inte trycka i mer. Tills en skrev att de e bara att trycka :D

4. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nu har jag alldeles för mycket problem med min telefon rent mjukvarumässigt, men det beror säkert på att jag aldrig uppdaterat telefonen!

Jag försökte hitta uppdateringar direkt i mobilen och två gånger uppdaterade jag, dock utan vetskapen om vad! Är detta korrekt gjort eller ska man använda KIES eller vad det kallas för att få det senaste?

Har problem med samtal som bryts, appdrawern kan balla ur, webbläsaren stängas ner, appar som slutar fungera, mailsynk son slutar synka etc etc etc!

Dessutom vore det trevligt om någon gjorde en guide på alla jäkla begrepp som finns i nördvärlden idag :-)!

Vad är KIES, vad är Odin, att flasha, vad är skillnaden på flash och ROOT, vad är ROM och varför vill man ha det, hur kommer det sig att alla får ståpäls av de tre tecknena "CM7"? Kan man micra Billys med hjälp av detta :-)?

Upplysa gärna denna förlorade själ :-)!

5. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Vad har du för sw i luren idag? Leta i inställningarna tills du hittar det, för där ska man lära sig hitta ändå... ;)
    (tips, långt ner...).
    Kör du inte KF3 så se till att installera det, fortsätter problemen så måste du göra en factory restore, för nåt verkar galet med din telefon (obs, all data som kontakter & SMS etc försvinner, så gör backup!!)

6. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag kör XWKF3, det såg jag efter inställningen! Jag undrade mer vad själva uppdateringen gjort med telefonen, mer exakt vad som uppdaterats?

Har inte haft några problem idag i alla fall, men som sagt, bara en dag med uppdateringen!

Vilken version hade man från början om man köpte den vid release?

7. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Telefonerna i Sverige kom med KE2, nästa uppdatering var just KF3 som finns nu.

Samsung har för vana att aldrig skicka ut release notes... :(

Saker som löstes för mig som jag noterat:
    -Det battery drain problem som jag hade (uppträdde slumpmässigt, jag märkte det på att telefonen blev småvarm utan användning, fick starta om telefonen när det uppträdde)

-Sen löste det problem med inloggning på google-account från t ex my tracks.

-Sen var det ett specifikt problem med hastighetsangivelse från GPS som också löstes (hoppade i steg om 3.6 km/H...).

8. petter11

petter11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag hade följande problem idag: ungefär var femte sekund tändes skärmen för att telefonen trodde att den laddades, sen släcktes den igen. Detta hände även då telefonen var avstängd!

Jag stängde av telefonen och drog batteriet vid flera tillfällen men det hjälpte inte.
    Efter c:a fyra timmar så slutade telefonen strula av sig själv och nu fungerar den normalt.
    Jag kör I9100XXKG1 och är rootad, har någon upplevt liknande problem och hur löste ni det? eller vad beror det på?

9. rikard217

rikard217 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min SG2 "vägrar" hitta mitt nätverk via wifi men grannens hittar den? Kan det vara för att min router är i källaren? Men dator har iallafall inga problem med det? :/

10. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Vilken kanal har du på routern?

11. Cyanized

Cyanized Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur tar man bort widgets från viloskärmen?

12. Cyanized

Cyanized Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nevermind, jag fattar nu, haha..

13. Contessa

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte min s2 här hos mig ( e på lagning ) men testa att hålla fingret på de du vill ta bort ett par sekunder så kan du flytta den till papperskorgen sen.

14. Traash

Traash Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdaterade precis till XXKG2, men nu har jag problem med att Dialern även föreslår SIM-kontakter, utöver kontakterna jag har på Google-kontot. Tidigare syntes bara Google-kontakterna, och det är så jag vill ha det. Någon som har en lösning?

15. stalhamre

stalhamre Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade exakt samma problem. "Driving mode" aktiveras titt som tätt (väldigt ofta), telefonen tror att den dockas/laddas ibland, ibland hänger den sig helt, får dålig mottagning, drar mycket batteri (android os ligger på 59%) etc.

Sökte mig fram till några trådar som beskrev samma problem, tyvärr verkar SGSII vara överrepresenterad även om någon modell av HTC drabbats också. Lösningarna gick ut på att fabriksåterställa telefonen, lämna in den eller stänga av samsungkontot (!?).

Jag tyckte mer det verkade vara något glapp i micro-usb porten och gjorde helt enkelt rent den med en liten pensel och LITE sprit. Har fungerat felfritt sen dess.

Last edited: 22 jul 2011
  16. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Stämmer verkligen det? Jag har för mig att det första jag gjorde var att uppdatera till KE2. Kan det varit någon annan uppdatering?

17. Dot

Dot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har nyss pillat på en svensk KE1, så i begynnelsen fanns en tidigare version än KE2. Men det är historia nu. :-)

18. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ok, jag köpte min dagen efter den kom till Sverige. Så det var väl de första som levererades med KE1. Den versionen är säkert riktigt stabil :)

19. Dis_Function

Dis_Function Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan! Fick mobilen förra onsdagen och har tre som operatör. Allt funka fint första kvällen. Men ända sedan dagen efter har sufen inte funkat. Har pratat med tres support två gånger och testat allt möjligt. Inget funkar. Fick ett nytt simkort. Det funkade inte heller. Har nu läst både här och på xda men hittar inget som hjälper mig. Kan det vara så att det är något fel på hårdvaran?

Tack på förhand.

20. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hej jag har just joinat er. samsung galaxy s2, min telefon har det där babyblå i andra vinklar än framifrån? är det något fel på min display eller ska det vara så? jag känner mig orolig. snälla svara snabbt. har en panickattack nu vilket inte gör saken bättre. /wolfie