Problem med era Nexus 6? Rapportera här

Diskussion i 'Nexus 6 (2014) - Allmänt' startad av Velgro77, 4 jan 2015.

1. LtSqarePants

LtSqarePants Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Efter att ha avinstallerat Facebook och messenger så har jag inte haft några problem...

2. evilmonkey

evilmonkey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett lite udda problem med aviseringarna. När jag lagt till en egen ringsignal så blir plötslig aviseringarna inställda på stegrande i volym precis som ringsignalen vilket inte går att ändra. Detta gör ju att oavsett vilket ljud som väljs som avisering blir det löjligt lågt eftersom dessa ljud är så korta. Går man in i t ex Facebook messenger, väljer ett eget ljud och spelar det flera gånger så hör man hur volymen stegras. Fruktansvärt irriterande att inte kunna höra när man får meddelanden. Har fabriksinställt men det hjälper inte. Nån som har något råd?

3. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fick min n6a ifrån dustin i fredags men har problem med pink tint på skärmen när man ställer ner ljusstryrkan. Sedan låter den riktigt kasst när den vibrerar vid skrivande på tangentbordet. Som att något i telefonen är lite löst. Har även haft problem med att den tappar täckning helt och får tillbaka den först efter några minuter. Första gången jag är besviken på en nexus enhet :-( Har skickat in ett ärende till dustin med request att ta den som en DOA. Får se vad de svarar. Hoppas iaf att slippa en långvarig reperations-process.

4. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Slå av autoljusstyrka,eller dra upp ljusstyrkan lite.
    Iaf för mig är det bara på auto och ljusstyrkan i botten som skärmen drar åt rosa men då är ändå bilden för mörk för att någonsin vara användbar.

5. moparlinke

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Råkat ut för min första bugg.
    Går inte att svara på samtal eller trycka på notifiering högst upp för whatsapp heller...

Fixade sig med en omstart

6. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Det där med vibratorn kommer du inte att komma ifrån tyvärr. Dom har gjort en liten design miss och satt vibrationsmotorn lite för nära autofocus mekanismen till kameran. Om du skakar telefonen så kommer du höra att det rasslar lite. Det är autofocus mekanismen som låter. Därför det klickar lite om vibratorn. Såg en en tråd med en poll om detta där 48 av 50 röstande hörde detta ljud. Det med täckningen låter inte normal dock, har inte haft några somhelst problem med det.

Mvh J

7. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Mitt bakstycke har börjat lyfta sig smått. I samband med detta har min telefon börjat spöka ur som fan med batteritid. (typ dö vid 30%, 50%, 60% och bara dö vid pin-kods skärmen vid omstart om ingen laddare är tillkopplad.)

Vet inte om det är ROM eller inte.

Till bakstycket hör det att jag plockade loss bakstycket för att se ifall batteriet hade svällt men det ser och känns ok. Men nu är bakstycket ännu värre! Vad kan jag använda för klister eller tejp? vill inte ha permanent men ändå hållbart. Slipper gärna köpa nytt från Kina då jag har en dbrand på som jag trivs väldigt bra med.

8. moparlinke

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Lämna in den?

9. Pliind

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Fan, första telefonen jag någonsin känt att jag får göra så med.. skoj att bli av med telefonen i 2 veckor för att en stolle ska bekräfta alla fel jag påträffat.

EDIT: Sjukaste är att i recovery så säger telefonen att jag har batteri kvar, telefonen beter sig korrekt i recovery också.. men såfort jag bootar in så fuckar allt. Ska in med stock och hålla tummarna.. annars kanske det är batteriet som inte orkar belastningen av ett bootande system? men sjuka är då att är telefonen 80% + så strular den inte.. -.-

Last edited: 18 feb 2015
  10. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Tyvärr låter det som ditt batteri har börjat svälla. I och att bakstyket har rest på sig samt de problemet du beskriver. Mac datorer får exakt sånna strul att den laddar och laddar, allt beter sig spökande osv. när man försöker köra den.

11. Pliind

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jepp, skickar iväg min till ProShop idag. Får damma av min gamla trotjänare Gnex och värdera ifall jag ska kolla på andra mobiler :(

12. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Idag fick jag ingen ringsignal, bara vibration. Löste sig med omstart.

13. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Detta hjälpte faktiskt men jag ser det inte som en lösning. Telefonen skall inte ha en rosa tint vid låg ljusstyrka med autobrightness i mitt tycke.

Som du säger skakade man telefonen lätt så hörde man ett visst "skrammel" vid kameran.

Nu till det glada. Dustin accepterade min telefon som en DOA och skickade ut en ny till mig. Den nya har inte problemet med rosa tint vid låg ljusstyrka. Den skramlar dock lätt vid kameran när man skakar på den men upplever inte att det på denna telefonen ger en dålig känsla när man skriver på tangentbordet och ha happtisk-feedback igång. Jag håller tummarna att den fortsätter att fungera som den ska :-D

Lycka till ni andra som har problem med era och har fått göra en RMA på dem.

14. Jaxione

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Så du menar att du att det inte skramlar alls vid användning av haptic feedback på denna telefonen?

Mvh J

15. Droid96

Droid96 Guest

Min Nexus 6 (som jag sålt) skamlade inget vid haptic feedback! Måste vara ett fel på ditt ex.

/ p

16. Jaxione

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Börjar fundera på om det är fel på mina högtalare eller om det är mjukvaruproblem. Vissa signaler blir konstiga när jag spelar dom på min Nexus 6. Ett ex är Arlanda signal från Zedge appen. Den låter inte helt ok på Nexus 6 men låter ok på min Nokia. Hur låter den på era Nexus 6?

17. wikings1

wikings1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Arlanda låter bra här

18. Jaxione

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Ok tack för att du testade. Det jag får är dels ett "pop" ljud i början på signalen vissa gånger den spelas och dels ett sprakande i bakgrunden. Får samma "pop" ljud när jag trycker på voice search knappen, ibland låter den signalen bra ibland börjar den med ett "pop". Reparationsproceduren på Phonehouse är inte att leka med men antar jag måste om det nu är fel på telefonen. Media låter bra på telefonen så är bara vissa signaler som låter skumt.

Mvh J

19. Didgeridoohan

Didgeridoohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Upptäckte häromdagen att halva skärmen stängdes av i vissa appar (Chrome, ES Explorer, m.fl.) när jag vände telefonen i landskapsläge åt höger (knapparna neråt). Har ju hört lite om vissa som har problem med att halva skärmen fryser ibland, så lite orolig blev man ju...

Dock visar det sig att problemet är lätt att fixa. Det handlar helt enkelt om att jag ändrat DPI på skärmen till 493. Ändrade DPI till 496 och problemet är borta.

Bara ett litet tips om någon annan råkar ut för samma sak...

20. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Till en början gjorde den inte det, eller jag ghost trodde att den inte gjorde det. Men under helgen så kännde jag den kassa känslan igen och den rosa tinten var tillbaka när jag väl var i ett mörkare rum för att se det. Så jag försa mig helt. Även ex nummer två hade samma problem som den första. Har nu returnerat även den till Dustin och hoppas på att kunna få pengarna tillbaka. Får se vad det kan bli för annan telefon. Synd för jag har alltid gillat nexus-serien men nu blev jag riktigt besviken :/