Problem: Problem med fabriksåterställning Nest mini (2nd gen)

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Nicole, 2 mar 2024.

  1. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 052
    Mottagna gillanden:
    1 436
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Vet inte om detta är rätt tråd, men testar.

    Bytte router idag, och allt skulle kopplas upp igen.

    Problem med en Google Home Nest, gen 2, det står att jag måste fabriksåterställa den vilket jag har gjort med de andra och det gick bra.

    Jag stänger av med strömbrytaren på sidan och trycker på de orangea lamporna, men den svarar inte överhuvudtaget, så jag undrar om det finns något annat sätt att fabriksåterställa den på.

    Jag har plockat bort den från Google Home appen, och det går att lägga till den, men när allting är klart så står det att jag måste fabriksåterställa den, så att jag hamnat i limbo.

    Hjälp...? ✿
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 065
    Mottagna gillanden:
    8 580
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Tips för framtida byte av router eller accesspunkt är att använda samma ssid på den nya enheten som den gamla. Då koppar allt upp utan att man behöver ansluta alla sina enheter på nytt till wifit.

    Fabriksåterställ på nytt, ta bort enheterna ifall de är kvar i home. Starta om din mobil/platta som du använder för att sätta upp enheten.
    Vilken enhet gäller det, är det nest hub gen 2 du menar?
     
    Kristy och Nicole gillar detta.
  3. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 052
    Mottagna gillanden:
    1 436
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Japp, gen 2, den svarar inte på när jag trycker och ska återställa, är det kört då?

    Tack för tipset, hade ingen aning, byter aldrig WiFi, bortsett nu när routern slutade fungera igår...
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 065
    Mottagna gillanden:
    8 580
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Fabriksåterställning så ska enheten vara påslagen och så håller man inne volym upp och ner samtidigt i ca 10 sekunder och det kommer visas en text på skärmen att det görs om xx sek. Kommer inte det upp?
     
    Nicole gillar detta.
  5. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 052
    Mottagna gillanden:
    1 436
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    IMG_20240303_064618.jpg
    På mina andra gick det bra att avaktivera volymen och hålla nere där de orangea knapparna lyser, tror vi pratar om olika enheter:(
     
    chraist gillar detta.
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 065
    Mottagna gillanden:
    8 580
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Visst är det olika enheter vi pratar om, var därför jag frågade tidigare :⁠-⁠)

    Det är inte en gen 1?
     
    Nicole gillar detta.
  7. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 052
    Mottagna gillanden:
    1 436
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Eller är det en 1... Var säker på att det var en 2, men nu vet jag inte, och inte står det på kartongen heller... Joo det står 2, smått, smått... 17094542470857815581996478761975.jpg
     
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 650
    Mottagna gillanden:
    18 161
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Från Googles egna hjälpsida: "Stäng av mikrofonen på sidan av enheten. LED-lamporna blir orange. Tryck och håll mitt på Nest Mini, där lamporna sitter på enhetens ovansida. Efter fem sekunder börjar återställningsprocessen på enheten. Fortsätt hålla i ytterligare cirka tio sekunder, tills du hör ett ljud som bekräftar att enheten återställs." Källa: Återställa standardinställningarna på högtalare eller skärmar från Google Nest eller Google Home - Google Nest Hjälp
     
    Kristy och Nicole gillar detta.
  9. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 052
    Mottagna gillanden:
    1 436
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Läste du mitt första, enheten svarar inte på just de trycken, den svarar på allt annat men inte på just detta, därför undrar jag om det finns något annat sätt att återställa denna enhet.
     
  10. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 650
    Mottagna gillanden:
    18 161
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Aha, du skrev avaktivera volymen, du avaktiverar mikrofonen, inte volymen. Men nej, det finns inget annat sätt att återställa den på. Jag hade väldiga problem med min Nest mini i höstas, den hade hängt sig helt. Jag lät den vara urkopplad under dagen och efter det ville den fungera igen. För mig lät jag den vara urkopplad i ca 8 timmar.
     
    Kristy, chraist och Nicole gillar detta.
  11. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 052
    Mottagna gillanden:
    1 436
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Tack, skrev fel på en del i affekt och frustration efter att ha suttit en hel dag och kopplat om alla smarta enheter, den har varit urkopplad hela natten så att jag ska kolla hur den är nu.

    Men då vet jag att det inte finns något annat sätt att återställa den, det är lite surt eftersom att den fungerade innan jag bytte wifi och den svarar på allt annat, men inte just detta :(
     
    chraist gillar detta.