Problem med forumet / sajten?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av bernard, 25 jan 2012.

1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Detta är inte relaterat till just Swedroid men jag har fått såna där problem med blockering från RayID och Cloudflare när jag använt vissa tjänster för att blockera reklam. Någonting på sidan tolkar reklamblockeringen som "suspekt" beteende och så blir man genast blockad. När jag tog bort reklamblockeringen kunde jag se sidan som vanligt.

2. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 060

MINA ENHETER

Vad för slags reklamblockering var det, DNS-blockering, webbläsartillägg (i Chrome?) eller något annat?

3. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Kommer inte ihåg namnet men det var ett separat program som installerades på datorn och skulle blocka allt möjligt. Såg legit ut när jag hittade det, och folk verkade nöjda med det. Senare när jag fick dessa problem såg jag att vissa kritiserat hur programmet funkade. Utvecklaren hade dock besvarat kritiken och bedyrade att inget var fel eller suspekt men jag kunde inte acceptera att den skapade ett beteende som vissa sidor tolkade som destruktivt och suspekt. De kanske bara ogillar att man kringgår all deras reklam men jag orkar inte med försämrad funktionalitet.