Problem med lärare

Diskussion i 'Off Topic' startad av Tyda, 8 dec 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vadå så många klassiker?
    Det är ingen trollgrej. Jag kanske är trög då, men varför gör han inte mer om han så gärna vill ha mig? När han sa det där med själsfrände var dock lite konstigt, men han kanske ser mig typ som "dottern han aldrig fick".. Vad vet jag liksom. Men, kan du inte ge mig tips på vad jag ska göra!

Han har f.ö. tipsat mig att läsa Pepys dagbok, tänkte ta upp den till samtal hur kan man göra det med en "underton"?

Last edited: 8 dec 2012
  2. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Rätt och rätt, det är ganska subjektivt.

Men naturligtvis tror jag att du trollar. Om du inte gör det, så verkar det inte vara någon fara med dig i alla fall.

3. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför skulle jag trolla? Jag skapade ett nytt konto då jag inte vill avslöja för mycket.

Enda farorna är; 1. om man verkligen kan tolka det som att han är intresserad/attraherad. 2. i så fall, hur jag ska visa mitt intresse tydligare, typ få honom att kyssa mig.

Han gör mig sjukt förvirrad då han känns som en snäll person, inte någon som är otrogen med elever helt enkelt. Varför jag undrar hur han tänker när han kramar mig, snackar om själsfrände, säger att jag är ett bra bollplank, ler, tipsar mig att läsa Pepys dagbok, tittar intensivt, tar mig strax över höften, tar min hand, säger jag är hans bästa elev han haft, snackar om att jag ska bli som Peter Englund.. ? Men samtidigt visar bild på sina barn och nämner hur han berättat om ett arbete jag gjort för sin fru?

Antingen är han lite förälskad, väldigt manipulativ, ser mig som en slags dotter eller bara väldigt omedveten? Jag undrar vad ni ser som troligast.

4. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Även om du inte trollar verkar det som sagt inte vara någon fara. Från vad du skriver här så verkar det första eller det sista du skriver som mest trovärdigt, men du ska nog fråga någon annan än mig när det gäller sociala beteendemönster.

5. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon annan som har något att inflika då?

6. Critical

Critical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Detta påminner väldigt mycket om något jag har läst på flashback. Du är säkert ett troll som kom därifrån, varför skulle du annars skriva om detta i ett androidforum?

7. Droid55

Droid55 Guest

Jag dör... Vad är det för fel på dig? Havet är fullt av fiskar och du trånar efter en äldre man på 50+ när du är 18 år? o_O

Min första tanke är att du känner dig speciell pga. hans uppvaktning och det faktum att han besitter auktoritet, när du i själva verket bör känna dig utnyttjad. Att gå på sin egen elev är alltid fel, mer fel blir det när han dessutom är så pass mycket äldre än du och är gift.

Jag tycker rent generellt att samhället är för åldersfixerat men då snackar jag inte 18 år vs. 50+ år.

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Om du nu är allvarlig så ligg med honom om du vill det. Du är 18 år, han är betydligt äldre än så, och ni bestämmer väl över era egna liv? Du kan väl fråga honom om han vill ligga lite. Säger han ja så kör hårt och säger han nej vet du om att det inte låg till på det viset. Problem solved.

9. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    En tråd för flashback, helt enkelt :D

10. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Vad är det här för sjuk tråd? :O

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

11. Tyda

Tyda Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha, så han kanske tycker det är lika konstigt och tycker bara att jag är störd? Vill 50-åringar ens ha 18-åringar? Men varför kramar han mig? Vet dock inte om kramar kan ses som utnyttjande. Vill han utnyttja mig, varför gör han inte mer?

Kan verkligen prata med honom och vi har verkligen samma intresse, därför jag gillar honom trots att "havet är fullt av fiskar".

12. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Kick his ass, Seabass

förresten... hur hittade du hit, till ett android forum??

13. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

+1 o_O

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Svarar selektivt = troll.

15. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Redan där bröt du alltså mot Swedroids regel nummer 10.

10. Ett konto per person.
    Registrera inte mer än ett konto. Har ni glömt bort lösenordet till ert konto så finns det en funktion för att återställa det. Vill ni byta användarnamn så kan ni be en admin om hjälp. Namnbyte tillåts en gång, inte mer - så välj med omsorg. Upptäcker vi att ni använder flera konton eller skapar nya konton bara för att kunna byta namn så kommer ni varnas eller bannlysas.

Last edited: 8 dec 2012
  16. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag förmodar att du är tjej, och som en tjej till en annan kan jag ge dig rådet att inte låta det gå längre.
    Det verkar som om läraren är mer av det manipulativa slaget, han ser nog på dig som något han kanske kan ha lite kul med. Visst gillar han kanske att prata med dig, men mer får det inte bli och beröring ska du inte acceptera även om du kanske gillar det. Tro mig, det är INTE värt det!
    Om det går så långt mellan er att ni inleder en relation så kommer det knappast att sluta bra. Du är i underläge här eftersom du som hans elev är beroende av honom, och om han skulle ha något ihop med dig som elev så är det något som han garanterat skulle få sparken för. Det är olagligt och kallas "Utnyttjande av person i beroendesituation" och det slutar aldrig bra. Jag har varit i en liknande situation så jag vet.
    Han kommer naturligtvis inte att vilja förlora sitt jobb och i slutänden kommer han att välja att behålla sin fru och sitt jobb, och därmed välja bort dig. Och du kommer bli sårad.
    Gör ditt framtida jag en tjänst och nobba honom.

17. Droid55

Droid55 Guest

Vad gubben tänker vet bara han själv.

Dum fråga! Frågan är vilken 18-åring som vill ha en 50-åring. Finns ju unga kvinnor som vill ha gamla gubbar pga. pengar men då snackar vi ingen fjuttig lärarlön.

Alla har väl olika "gränser" så det är möjligt att det bara är en kram från hans sida. Jag kan dock tycka ett en kram från en lärare bör ha goda skäl (ledsen elev, studenten osv.).

Ok att du kan prata med honom, men samma intresse? Vadå för intresse? Vad har en 18-åring gemensamt med en 50-åring om jag får fråga? Ni befinner er verkligen i helt olika skeden i livet. Sen oavsett det så har du säkert kompisar du kan prata med och som har samma intressen som du. Att ha en sexuell relation innebär alltså mer än det.

18. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    tänk så här:
    han kan ha varit din farsa den ålderskillnaden pratar vi om!
    sen tror jag som sagt att detta är en troll tråd men vem vet....

19. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Tack, inte bara jag som är inne på det spåret. Luktar troll lång väg.

20. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

+1

Har läst typ samma innan på typ flashback.. måste vara ett trolololololol

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.