Problem: Problem med luren efter cm 10

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av Mentzer, 15 feb 2013.

  1. Mentzer

    Mentzer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tröttnade på stock och upplevde instabilitet, började experimentera och körde nightly några veckor men telefonen började bete sig konstigt, primärt program som började kracha, gick segt att svara och dylikt.
    Blåste rent och formaterade hej vilt i clockwork recovery och installerade på nytt. Nu krashar det mesta och hemknappen tar mig inte hemåt, vibrerar men gör inget mera.
    Kan jag har formaterat bort för mycket?
    Vad kan/ska man formatera om man vill börja på ny kula?
    Måste jag flasha något mera än root, rom och G-appar?

    Har inte stenkoll på kernels, måste man pyssla med sånt oxå eller sköter cm uppdatering sånt någorlunda?
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hur noggrann var du när du wipade? Det kan ligga kvar data som stör så jag rekommenderar att du gör en fullständig wipe och factory reset, är om osäker på det finns lagrad data kvar så kan man använda adb för att göra en wipe. Själv så använder jag Rasbeanjelly http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028718 och är otroligt nöjd, det finns de som är rappare men jag laddar telefonen med 2-3 dagars mellanrum och 1000 timmar körtid utan att behöva starta om pga lagg eller fc. Kolla in goo manager på play för enkelt kunna byta roms