Problem med min Ray!

Diskussion i 'Xperia ray' startad av MeRay, 18 okt 2011.

  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Även nya Porschar brinner upp...

    Du har ju chansen att skicka in den så du får den reparerad eller lagad. Har du bara gått och väntat så är det imo inte SE som klantat sig.

    Har du testat att "formatera den" igenom SEUS? Det är bara att ladda ner ifrån SE:s hemsida och köra in den senaste programvaran så ser du om det löser problemet. I annat fall så är det hårdvarufel och du bör skicka in luren. Det hade jag gjort så snabbt jag uppfattade felet och att det inte löste sig efter en formatering av telefonen.
     
  2. Adamski

    Adamski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej. Sambo ska köpa ny lur, hon vill ha en liten telefon men som ändå presterar bra och har bra skärm. Ray ser ut att vara enda kandidaten på marknaden.

    Vi har båda mycket dåliga erfarenheter av våra tidigare SE-lurar (innan smartphones kom). En gång i tiden har vi sagt att aldrig någonsin köpa en SE. Sen dess har vi haft samsung och htc. Jag har spontant sagt till tjejen att SE har säkert blivit mycket bättre med de nya lurarna, arc:en har tom vunnit någon EISA award i år, Ray har fått grymma recensioner. Men så sa jag att jag skulle kika lite snabbt här på forumet efter kända problem och första tråden som dyker upp är denna? Tjejen dödar mig om hon får hem en SE-lur som välkomnar henne med att stänga av sig var 10:e minut och måste lämnas in på service.

    Hur stort är egentligen problemet? Har SE erkänt att det finns ett problem? Finns det kvar på de senaste Ray som säljs nu?
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    @Adamski, om det nu skulle vara så att hon får ett ex som faktiskt strular så är det bara att lämna tillbaka den och få en ny.

    Jag har av personliga erfarenheter inte hört något om att någon skall strula. Jag har tre vänner med Ray och jag har en själv som jag använder dagligen. Jag har aldrig haft ett enda problem som jag inte själv skapat genom någon applikation eller liknande.

    Den funkar, har bra batteritid och är lagom stor. Lite därför som jag valde den :)
     
  4. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kanske det har att göra med detta, som tydligen ska vara åtgärdat i nya firmware-uppdateringen:

    this new firmware fixes a memory management issue that causes spontaneous reboots on many Xperia devices... there was a wrong configuration in memory manager and this gets fixed right here...

    (was posted on the SE developer forum)

    [Källa: New Xperia firmware (4.0.2.A.0.62) rolling out, just a minor update | Xperia Blog]

    Se även http://talk.sonyericsson.com/message/137659#137659

    Motsvarande sida i Ray-avdelningen, där det verkar som att reboot-problemet har löst sig för vissa användare när det uppdaterat till .62-uppdateringen...
     
    Last edited: 17 jan 2012