Det är märkligt att det finns så många nyanser om denna bugg.
Vad jag har förstått så är det väldigt enkelt att konstatera den.
Spela vad tusan du vill i din musikspelare, vilken spelare som helst som du tycker om från ditt minneskort och det hackar ganska omgående, ett par
tre ggr. i minuten.
Detta gäller SE's uppgradering till Gingerbread 2.3. Det är allmänt känt och jag vet inte om någon kommer undan det problemet just nu.
Sedan snackas det om streaming, Spotify mm. Jag tror ni skall koncentrera er på om mediaspelaren alls fungerar med musik från minneskortet, först och främst.
Detta grundfel + maxhastighet på processorn, oavsett vad du gör, är två "major bugs" som SE har att tampas med.
Det mest erbarmeliga i detta är att problemen redan är lösta av hackers på XDA Development sajten. Folk som löser problemen på sin fritid gratis.
Men Sony Ericsson tror att vi använder dåliga MP3 filer och förhalar sin del i detta intill absurdum. De borde skämmas och kanske anställa några av de duktiga killarna på XDA.
Efter många inlägg på SE's egna forum på FB. så erkände de t.ex. att de hade upp -prioriterat buggen med att processorn går på fullt skaft när den inte behöver. Detta var en vecka efter första rapporten.
Jag själv har numera en superduper ROM och kernel via Wolfbreak på XDA forumet.
Men det är inte så det skall vara... att man måste vara en hacker och lägga ner flera dagar på forskning och flashning för att får till en superslick telefon.
För det är precis vad jag fått. En helt ny telefon, "superslick", med fullt utnyttjande av den fina hårdvara SE X10 ändå har, även om den nu är två år gammal nu. Prestandan är i topp med de testprogram som finns. Vill du ha bättre så får du köpa en Samsung dual core.
Hoppas någon av ni som läser fick nytta av mitt inlägg.
mvh// Ove
Click to expand...