Problem med MP3 uppspelning efter 2.3.3 uppdatering

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av MathiasE, 4 aug 2011.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm... är de smarta så håller de ett litet getöga på XDA-utvecklarforumen. hehe
     
  2. Andros

    Andros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    ...eller så använder de ordet "eskalera" felaktigt :)
     
  3. frosty_aw

    frosty_aw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan ju nämna att detta problem verkar försvunnit när jag gick över till Wolfs ROM.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Gjorde som jag sa en total ominstallation igen. Jag har inte bytt ROM, utan har samma. Det lustiga är, att nu är hacken borta, laggen är också hysat borta allt bara funkar. Jag rootade, tog bort skitappar, och lade in xloud, Bravia engine, FPS grejen, bytte till nya timescape och nu även 2.3.4 launcher.... inte lagt in fixen till ljudet... och mobben är som ny.... Vad hände?
     
  5. MathiasE

    MathiasE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu är det ju ett tag sen jag skapade denna tråd och ett tag sen jag la in XDA "fixen" så tänkte slänga in en liten uppdatering.

    XDA fixen löste alla problem så länge som jag kör med trådade lurar, hatar dock att ha en sladd som går längs hela kroppen och ner i fickan så jag vill ju köra med mitt MW600, har testat 3 olika MW600 sen 2.3 kom (2st har gått sönder under den senaste månaden från att ha funkat klockrent i över ett år innan) och alla får hack under playback både från minneskort och streamat från nätet.
    Så nånting fel är det uppenbarligen även i blåtandskodningen då detta fel inte fanns i 2.1 iaf inte för mig.
     
  6. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Håller med. BT verkar vara mer skakigt nu efter uppdateringen än innan. Synd. Hoppas de (SE/XDA) kommer med en lösning på detta också.
     
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, problemen för mig när det gäller denna bugg är iallafall tillbaks. Mobilen min har de först bytt main board så var i princip som att få en ny lur. Men ingen skillnad. Problemet finns kvar. Nu tredje gången, bytte de ut mobilen (återigen ett nytt IMEI-nummer eftersom den bytter senast vid main boardbytet) Och nu har jag en ny lur. INGEN SKILLNAD!! Problemet finns vid musikspelning överlag. Mobilen har ocskså pajjat 2 16Gb minneskort för mig, och troligen på den 3dje om jag inte snart får den reklamerad. Alltså, ni som inte har problem med original STOCK förstår inte hur det inte kan komma fram på era lurar. Det funkar helt enkelt inte.... är så lack nu!!!
     
  8. Andros

    Andros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är det någon som fått ett vettigt svar från supporten i ärendet? Jag mailade dem för några månader sedan och då fick jag ett väldigt generellt svar om att utvecklarna jobbade på det. Bollade iväg frågan på nytt för någon månad sedan, men har inte fått något nytt svar.

    Har ni andra någon ny information att bidra med?
     
  9. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nej, svaret jag fick nyss i telefon med Sony Ericsson kundservice var att det forfarande bara är eskalerat till en viktigare nivå. Men inget är på väg. Nu fick jag reda på en ny bugg också. En SMS-bugg som gör att mobilen sporadiskt kan bli konstig vid SMS-skickande. Konstigt egentligen eftersom det är inget jag haft innan, men 3 sa att X10 mini och stora X10 kan om man skicka SMS ha problem att skicka. Lösning är då att Tömma alla meddelandeappar på information. (Vilket jag i och för sig gjort flera gånger, nu när jag för första gången upptäckt problemet). Och möjligen byta SIM-kort så kanske det fixar sig. Jaha tänkte ja, en ny bugg SE inte börjat fixa. Tråkigt verkligen tråkigt på en annars bra lur. 2.3.3 skulle varit dagen då luren fick köra på den prestanda den verkligen har möjligheter till att köra, men så blev den sämre än 1.6 i prestanda... förstår inte. Kör man benchmarktester så visar den ju bra?
     
  10. Andros

    Andros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Frågan är hur många nivåer upp man kan eskalera problemet. Det var nämligen svaret jag fick för ett antal månader sedan.

    Sjukt egentligen att det finns en sådan acceptans för felaktigheter hos en produkt så fort det rör sig om teknik. Egentligen borde man kräva att få den ersatt med en nyare modell.
     
  11. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag tror inta man jobbar ett dyft med att felrätta X10:an. I så fall borde vi haft en rättning redan. Att vi fick 2.3.3 till X10 var ju goodwill som de egentligen aldrig hade tänkt att utveckla. De jobbar nog för fullt med ICS till Xperia 2011-modellerna.

    Sen är det nog t.o.m. så att det finns X10or som inte är uppdaterade ute bland folk (inte bland de som hänger här inne) som fortfarande kör 1.6 eller 2.1.

    De flesta X10or kommer dessutom att trilla över 2-årsstrecket i vår och därmed bytas ut. Antagligen tappar man en del andra användare som haft X10 till andra märken, men samtidigt så är kundunderlaget större nu vad det gäller smartphones.
     
    Westholma4t gillar detta.
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag tror du har rätt. Skrev t om något liknande i min reklamation av mobilen att de troligen inte är intresserade att fixa buggarna , som jag tyvärr nu är lite trött på. Så jag får se vad reklamationen säger, får väl något beslut i nästa vecka. Annars får jag väl försöka förlänga luren. Hade tänkt å kanske slippa förlängning.