Diskussion: Problem med Nexus 6P - Rapportera / diskutera här

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av droidsmurf, 30 november 2015.

1. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.283
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Problem: När jag filmade i 4k stängdes inspelningen av efter 8 min exakt flera ggr (det var detta jag skrev om men hittar inte var....så jag skriver igen med svaret från Google)

Google svar efter en helt sjukt lång väntan...

"Gällande din kamera och inspelning vid 4K

Hej Peter!

Tack för att du har haft tålamod att vänta på svar gällande detta. Jag har precis fått information att detta är inget fel. Din kamera fungerar som den skall.

Anledningen till att den stänger av är för att det finns ett inbyggt värmeskydd som slår till efter en viss tid i 4K. Det är hårda restriktioner på hur varma mobiler får bli nämligen.

När man använder 4K inspelning genererar det väldigt mycket värme.

Har du fler frågor eller funderingar så svara på detta meddelandet så hjälper jag dig gärna.

Med vänliga hälsningar:

Alexander
    "

Min reaktion är väl Det var som faan...
    och sedan att nått skumt är det om detta nu är som det skall vara så borde inte supporten känna till det? istället måste han efterforska detta under så lång tid..

Jaja det är inte direkt en "dealbreaker" men ganska irriterande ändå.

Och nu vet ni, även om nästan bara jag påpekat detta här så gissar jag att detta är ett ickeproblem för dom flesta, och det är ju bra :)

2. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Bara för att du nyligen fått telefonen måste det inte betyda att den är från en nyare batch. Skulle du vilja kolla upp byggdatum på ditt exemplar? Minns tyvärr inte hur proceduren var men det finns säkert många här i forumet som kan svara på det. Har själv precis beställt min och väntas komma nästa vecka, direkt från Google. Är din lur från början på november eller tidigare så borde du få den utbytt, som jag förstått det är det batcher från slutet på november å framåt som varit bra överlag.

3. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

Efter uppdateringen till 6.0.1 upplever jag att telefonen fryser i korta intervaller och responsen försvinner. Exempelvis i SwiftKey eller om jag ska skrolla. Känns som att något throttlar. Detta kan inträffa närsom. Någon som vet om det är kopplat till 6.0.1 eller om det kan vara något annat känt.

4. RNB

RNB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Någon som vet om det finns någon fix på detta, någon väldigt enkel patch eller liknande som helt enkelt höjer threshold för hur varm mobilen får bli med tex 10 grader? Något som i realiteten inte kommer påverka mycket, utan snarare bara vara bra för de fåtal tillfällen då man *är i behov* av en funktion som höjer värmen i mobilen/chipp tio grader mer än normalt? Vore kanon om det fanns något enkelt sätt att modifiera dessa triggers!

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Köpte min i lördags (23:e) och har två problem, som så många en rosa tint som växlar åt blågrönt vid mycket små vinkelförändringar. Slutar oftast att jag sitter & vinklar den mysko för att slippa det rosa.
    När jag jämför den mot min gamla Note3 så är Noten ngt gul men bibehåller färgtonen vid vinkling, det kan jag leva med men 6p blir jag enbart irriterad på just nu.

Det andra problemet är att den automatiska ljusinställningen inte går att använda vid lågt omgivningsljus, då hissar den periodvis ljuset upp & ned oberoende om den ligger på ett bord i jämnt ljus eller ej. Hittade en tråd på nätet som behandlade problemet så jag är tydligen inte ensam.

Ska åka ned på elgiganten & jämföra med två demoexemplar & se om skärmarna är lika, om dom är det så vet jag inte hur jag gör? Har haft flera mobiler med Amoled & vet att dom inte är sådär jätteduktiga på att visa vitt men detta rosa & dessa skiftningar tror jag inte att jag kan leva med.

Vad gäller vid doa?

6. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

Har doat nu & sitter med en ny, fortfarande färgskiftningar men inte lika markant som den andra, angående automatiska ljusinställningen så vet jag inte än, får testa mer sen.

Vi får se om jag godtar denna, annars så blir det returnering & att kika på nåt annat. Surt då jag så gärna vill ha en sån här :-(

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Doa en andra gång? Man ska aldrig behöva acceptera en enhet som inte är som den ska.

Vem vet, tredje gången gillt kanske? :)

8. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vi får se men demoexet där var ungefär som denna i färgskiftningarna, jag ger den nåt dygn innan jag bestämmer mig.

9. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9.679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Har du provat att ställa in s-rgb läget på skärmen?
    Du gör det under utvecklarläget

10. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jodå, gjorde det omgående men det påverkar inte färgskiftningarnana, möjligt att det blir lite mindre rosa. Nu är dock mitt nya exemplar dock något bättre, lätt rosa men skiftar inte lika kraftigt och jag tror just nu att jag kan leva med det. Däremot så hissar den ljuset upp och ned på samma sätt vid autoljus och svag belysning, vill verkligen använda den så vi får se hur jag gör. Känns ju som en bugg så det borde ju fixas tycker man?

11. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nja, less på rosa nu. Även med det nya exemplaret. Jag har kört Android sen 09, började med en Legend och har sen haft ett gäng bortsett från ett kort inhopp med en Windows phone och därefter två androider till. Blandat Amoled och LCD men flest Amoled både från Samsung, HTC och Nokia, kan liksom tekniken och vet vad den kan prestera med sina för och nackdelar.

Har aldrig doat förrän idag med 6p och känner att jag inte orkar fortsätta, har inte det tålamodet. Vi får se vad det blir i stället för i morgon så åker denna tillbaka, mest pga det rosa och skiftningar men även pga att autoljusinställningen är oanvändbar när man sitter lite mörkt till. Googlat på det och det är tydligen känt.

Ja ja, tråkigt för jag ville ju köra Nexus. Får se om jag lugnar ned mig och kör min Note3 ett tag till eller kanske kikar på V10 alternativt kollar hur G5 blir, tråkigt bara att bli av med Vanilla men detta orkar jag bara inte med . Samsung känns inte intressant intressant trots åt jag ju är van Touchwiz, är glaset där bak jag inte gillar. Kletigt och kladdigt & mobilen ska användas naken ;-)

Ursäkta att jag kapat denna tråd lite med en massa Gnäll, får väl invänta nästa Nexus ;-)

Last edited: 26 januari 2016
  12. Tjotte

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Vad har du för byggdatum? Och vart är den köpt?

13. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Hittar jag det i om telefonen eller? Den första är köpt på Elgiganten i Nordstan Göteborg. Bytte den idag på Elgiganten Bäckebol Göteborg.

14. 220volt

Mottagna gillanden:
    9.679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Här kan du se hur du gör för att kolla byggdatum.
    https://swedroid.se/forum/index.php?threads/127914/
    Vad har ni för "byggdatum"?

RNB gillar detta.
  15. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
  16. Tjotte

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Det är de där batcherna från tidigt november som är dåliga som jag fattat det.. Försök få tag i en tillverkad från 25 nov och framåt. Har läst byggdatumtråden ganska ingående

17. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Å tack som fan! Men hur vet jag vilken batch det är då innan jag köper den?

18. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja ni ser vilken som är vilken. Den rosa 6P och den lätt gula slitna gamla Note3... Bilderna lätt underexponerade så lite överdrivet blir det här men ändock oacceptabelt.

Edit: ser nu hur bilden väl visar det rosa nedtill och det mer gröna upptill.

Bifogade filer:

Last edited: 26 januari 2016
  19. Tjotte

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Nej det går ju tyvärr inte att veta, om inte butiken vet när de fått in sina enheter så är det nog bara att hoppas på det bästa. Har själv beställt från playstore, inte billigast men jag hoppas google har större ruljans på enheter än butikerna ☺

_z_ gillar detta.
  20. 220volt

Mottagna gillanden:
    9.679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Min telefon är byggd den 5 november och skärmen har jämn och fin nyans över hela panelen, ingen rosa nyans och den skiftar bara i färg vid väldigt stor vinkel.

Jag tror inte att tidiga batchar är sämre är senare, oled i telefoner är ett enda stort lotteri. Jag har haft flertalet telefoner med oled paneler och det har varit väldigt blandad kvalitet på dessa. Både Galaxy S6 och Note 4 hade ojämn färg där ena halvan av panelen drog åt rosa även när man kollade på den rakt framifrån. Jag bytte ut min S6 två gånger och alla var mer eller mindre likadana.

_z_ gillar detta.