Problem med roaming mellan wifi och 3g

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Myth10, 16 apr 2010.

1. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

nej, det gjorde det inte alls men jag tror att jag vet vad det är som orsakar problemet för mig. Det är när man har WiFi igång och tar iväg telefonen där den inte längre har kontakt med nätverket. Vill jag då få igång 3G igen går inte det. Stänger man av WiFi då telefonen fortfarande har kontakt med nätverket går den smidigt över till 3G. skumt fel

2. Blomman

Blomman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis dragit samma slutsats och avinstallerat JuiceDefender till att börja med. Jag skall testa detta under morgondagen! Jag har också Telia men samma problem som alla Tele2:are.

Last edited: 21 apr 2010
  3. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag pratade med HTC idag angående de här problemen (fast på min legend), dom sa att dom var medvetna om problemen men att dom inte hade någon direkt lösning på det. Förslaget jag fick var att stänga av gsm så den bara köra med 3G. Detta här jag dock redan provat utan att det blev bättre. Jag har skickat ytterligare ett mail till.dom men har inte fått nåt svar på det. Det är bra om alla som har dessa problem hör av sig till HTC så att dom tycker det blir viktigt att göra nåt åt det.

Last edited: 21 apr 2010
  4. salmonsalar

salmonsalar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma problem har jag. Telia som operatör

5. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har haft detta problem med tele2 och htc Legend. Och kan säga att Tele2 och HTC inte alls går bra ihop. Tur att ni skrev att de va så med desire, så slipper jag tveka nu när jag ska byta ut legend.. Då blir det en x10.

En sak ni kan prova är:

Meny > Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Nätverksläge
    Väl där inne, ändra från GSM / WCDMA automatiskt till Endast WCDMA

Funkade för mig undra några dagar, dock har jag nytt fått tillbaka samma problem, men ibland hoppar den igång och ibland inte.

Ni kan ju själva prova å se om de hjälper för er.