Problem med SD-kortet

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av DroidAdde, 30 apr 2010.

1. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Snacka om service ;)

2. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Problemet jag hade med mitt 16Gb Sandiskkort var att jag fick en massa läs/skrivfel, när detta skedde är för mig okänt, formaterade jag det med telefonen fungerade det fortfarande inte, men monterade jag det som en enhet till datorn och Bytte filsystem (NTFS) och formaterade det (inte snabbformatering) så hoppade det igång och fungerade igen.
    Därefter så "snabbformaterade" jag det med telefonen igen, och Vips så var det fit for fight igen...
    SUrt att behöva göra detta när luren är den som fu**ar upp det från början, och sen tar ju det en mindre evighet att formatera på riktigt i NTFS, men klart fungerar det igen efter det är väl det klart värt det..

3. Orfeous

Orfeous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Tillverkare: Lexar
    Storlek: 16Gb
    Class: 4

Testade medföljande 2gigs minnet från sandisk nu när jag kom hem.. funkade direkt då jag stoppade i kortet :) men mitt 16gig funkade inte alls.. telefonen reagerade inte.
    Så de blir ett nytt minne ;) tråkigt att jg tappat alla bilder bara :(

Last edited: 24 jun 2010
  4. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Hej alla...

Jag har äntligen kommit till skott och anmält felet till HTC. Bifogade diverse länkar från t.ex. Swedroid men även internationella forum med folk som har samma problem.

Jag fick följande svar:

--

Hej XX

Det är inget fel med din telefon utan är vissa SD kort som krånglar lite, om du ringer upp oss på: +46-85-055-6438 och ber agenten du kommer till att escalera ditt ärende så kan vi kolla om vi kan skicka ut ett nytt SD kort till dig. Mvh Dennis M HTC

--

5. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Nu har jag ett nytt SD-kort på väg från HTC Sverige.

Dock hände följande igår, fick samma problem som vanligt. Fel kom upp att backup inte kunde tas. Efter omstart så när den är på "Preparing SD-card" så kommer det upp att mitt SD-kort är blankt! Försöker jag nå det sedan så är det inget på det, den uppmanar mig att formattera.

Så en varning till alla som har detta problem; Det kan bli värre, all data kan försvinna!

Jag fick detta fel kanske en gång i veckan i början men på slutet så kom det minst en gång om dagen. Möjligtvis var det pga. att jag i början hade ca 1GB använt men nu på senare tid så var det nästan fullt, ca 3.5 GB använt.

6. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Samma hände mig.. Lite sur blev jag. Som tur var hade jag dagen innan gjort backup på alla mina foton.

7. Viqtory

Viqtory Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Detta händer mig också numera. Får inte fota för då har jag inte rättigheter att skriva till SD kortet. Ringsignalen byts ut mot orginal för att de inte kan spelas upp från SD.
    "Säkerhetskopieringen till SD misslyckades" osv. Hjälper med en reboot men det är ju drygt.
    Har köpt ett nytt SD kort från Dustin... hoppas det hjälper.

Hjälpte det för er som bytte kort?

8. DroidAdde

DroidAdde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!
    Jag köpte ett nytt 16GB kort för ca en månad sedan och bara haft problem en enda gång efter bytet. Då fungerade en omboot för att få igång det igen.

9. Orfeous

Orfeous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har stoppat i ett 8gigs class 4 Kingstonminne och fungerar bara bra än så länge.
    Varför göra många av våra telefoner såhär? att rättigheterna ändras o sen pajar kortet helt enkelt??

Jag testade att stoppa in mitt "trasiga" minne i en minnesadapter till datorn men i datorn gick inte minnet att komma åt. Datorn hittade inte ens något kort bara själva enheten för adaptern. Testade recoveryprogram men gick icket.

10. jocke_nexus one

jocke_nexus one Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett liknande problem med mitt 8GB kort, jag fick en koruption i systemet och jag formaterade om kortet med hjälp av min dator ( då det tydligen inte fungerar att formatera den genom min telefon) men nu efter en tids användande så säger min telefon att kortet är blankt och när jag för in den i datorn så kräver datorn en omformatering av kortet innan jag kan använda det. som i sin tur inte går att göra med varken telefonen eller datorn.
    är det någon som har ett tips på vad som kan göras för att lösa detta?

P.S Jag har en Nexus one

11. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hände mig också. Kör med ett SanDisk MicroSDHC 16GB köpt på ITsajten. Telefonen började starta om sig/låsa sig. Började göra bootloops, fungerade någon dag sedan lade skiten av helt.

Går dock komma åt om jag kopplar in till kortläsare. Verkar onekligen skumt om man nu inte ska kunna använda detta kortet mera.. Ska testa en formatering, har precis satt i ett annat kort..