Min Hero har åxå börjat bete sig konstigt med skärmen nertill. Dock är min skärm spräckt upptill. Tror ni dom kan hävda att det är det som orsakat felet och ej tar det på garantin, trots det är ett "känt" problem. Hur lång tid tog det för er att få tillbaka den från rep?
Det får du nog ringa och fråga först, var noga med att påpeka att sprickan och problemet med touchen inte uppkom samtidigt Jag skickade in min i tisdags och ingenting har hänt i händelseloggen sen dess, det senaste är "Leveranslista utskriven"
Tänkte bara lägga en statusrapport här om någon är nyfiken på hur lång tid det tar under semestertider. Jag skickade in min mobil den 13e och igår blev den klar, har dock inte fått den än men kommer väl antagligen på måndag. Man kan alltså räkna med att vara utan luren i ca 2 veckor
Har precis samma problem. Nedre delen funkar bara ibland när man trycker några gånger. Har även märkt att om jag till exempel håller ett finger på "Telefon" knappen på skärmen och sen trycker någon annanstans på skärmen så funkar det som det ska. Lite jobbigt att göra så varje gång man ska göra ett mellanslag exempelvis. Låter som ett mjukvarofel fast jag har gjort en wipe. Någon mer som vet något om detta?
Skickade in min med detta felet i Juli, det löste sig genom byte av glas och touch. Nu är felet tillbaka igen! Känns som att det här är ett ganska känt fel...
Vad less jag blir... Fick även min lagad i somras med ny digitizer samt ny skärm, nu samma fel igen. Megaöverkänslig skärm, kan bläddra mellan hemskärmarna fast jag håller handen 5cm från glaset. Kvalité... NOT!
Hur lång garanti är det på skärmen tro? Min har precis pajjat, nedre raden funkar inte. Telefonen är över ett år gammal nu. Kört?
då har jag hämtat heron för andra ggn från anovo pga skärmen, övertygad om att det är "hakan" som är boven och det extra tryck det blir på skärmen pga hakan på precis det ställe där skärmen alltid går sönder. lägg telen upp&ner på ett bord och tryck på baksidan av telen och se hur den sviktar så fattar ni vad jag menar. (ps inte för hårt ) bara hoppas på samma prob igen för att få ut ny tele
Jag har fått samma problem, och återförsäljaren (Dialect) lämnade ett års garanti, som gick ut för en månad sedan. Kan man få det här på reklamationsrätt, eftersom det är ett så vanligt problem, tror ni?
Väldigt konstigt att du bara fått ett års garanti. Är du helt hundra på det, som det heter? ;-) Min hero har just kommit tillbaka från anovo för det här felet, men jag har två års garanti Sent from my HTC Hero using Tapatalk
Yes, det står så på kvittot. Nåväl. Jag tänker traska bort till Dialect på lunchen och se vad de har att säga. Anledningen till att reklamationsrätten är så lång är ju just för att hantera fabrikationsfel som inte uppträder förrän efter en viss tid, och det känns uppenbart att det rör sig om fabrikationsfel, så man tycker ju att det inte borde vara några problem.
Det tror inte jag heller, men jag tror faktiskt att du har två år ändå. Det är väl HTC som lämnar garantin antar jag och de har två års produktgaranti. Kan ju inte skilja i garantilängd beroende på var man köper tycker man.. Sent from my HTC Hero using Tapatalk
Du verkar ha rätt, killen tittade inte ens på mitt papper där det stod att garantin gick ut för en månad sen, utan sa att HTC lämnade 2 år, och tog emot den. Får väl se vad som händer. 2,5v skulle det ta
Idag blev dom klara med min reparation enligt händelseloggen 2010-10-26 Klar - återrapporterad 2010-10-26 Klar följesedel Jag blev såklart glad och trodde att jag ska få den imorgon. Så gick jag in igen för att kolla om det stog något mer, och då hade den lilla pluppen ändrats från grön till gul och detta har dykt upp 2010-10-26 Utlämning ångrad 2010-10-26 Återställd från återrapport Vad håller dom på med? :/
Min gissning är att de upptäckt att något inte funkar som det ska vid tester innan de skulle skicka den till dig. Det är den positiva tolkningen... :-) Sent from my HTC Hero using Tapatalk