Problem med skärmbyte

Diskussion i 'Allmänt' startad av Atnot, 2 jul 2015.

  1. Atnot

    Atnot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag spräckte min display på min one plus one och beställde en ny ifrån en hemsida borta i öst. Det som lockade var att skärmen redan var fäst vid en ny ram, dvs. att jag skulle slippa värma upp och sära på displayerna osv. Skärmenheten anländer efter 3 veckor, bytet går bra men när jag startar luren så flimmrar skärmen otroligt mycket, så mycket att det inte går att se skärmen och använda telefonen. Jag har alltså fått en defekt skärmenhet.

    Touchen funkar, något som den tidigare displayen förlorade vid olycklan. Jag prövade stoppa i den gamla displayen och då funkar skärmen precis som den ska bara att touchen är död.

    Jag har alltå två stycken skärmramar. En med fungerande display(gamla) och en med fungerande touch(nya). Om jag inte förstått det fel så ska jag väl kunna byta den fungerande nya digitizern till den gamla ramen med fungerande lcd? Jag tar alltså bort den gamla spruckna och ersätter med den nya, men behåller den gamla ramen eftersom att det är på den som LCD funkar. Eller är det tvärtom, den gamlas LCD som ska sättas på den nya ramen?

    Vet att det verkar rörigt men ställ gärna frågor så förklarar jag tydligare! Uppskattar all hjälp, harsuttit med en reservtelefon allt för länge nu. Processen med att reklamera den gör mig mörkrädd..