Hjälper tyvärr inte för mig heller, jag klippte till en pappersbit och vek så att SIM-kortet skulle hållas på plats 
Jag tror tyvärr de är ett faktum att denna telefon ha sämre 3G-mottagning än föregångaren. Jag hade med mig min gamla X10 mini pro när jag gick min dagliga lunchpromenad (samma abonnemang, tele2 och nya SIM-kort), och på ställen där jag har tre pinnar och 3G på min gamla X10 mini pro så går min nya Mini Pro ner på G och försöker jag skicka en MMS (med bild) står det bara "Skickar" och meddelandet går inte fram. Skickar jag däremot ett MMS (med bild) från min gamla på samma ställe så går meddelandet fram utan problem. Ställer jag in "Endast WDCMA" i nya Mini Pro får jag "No service/ingen tjänst", när jag har tre pinnar 3G med gamla X10 Mini Pro och MMS (med bild) går inte skicka alls 
Ringde Xperia Support igen och pratade med Per, han hade heller aldrig hört om problemet förrut och tyckte jag skulle skicka den på service.
Jag tror det är jätteviktigt att alla som har det här problemet ringer till SE och påpekar detta!
Mvh
Peter
Last edited: 25 augusti 2011