Problem med telefonsamtalsljud

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av coopdeo, 8 april 2010.

1. Danielthatsme

Danielthatsme Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med två xperia x10. Brusljud, eko, dålig kvalitiet för mottagaren.
    Vilka operatörer har ni?

2. prng

prng Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har upptäckt att ljudet blir burkigare och hackigare om man har BT och WiFi igång samtidigt. Satt i telefonmöte nu på morgonen och folk undrade om jag satt på muggen (kanske de ja :P) och stängde då av WiFi och pang så försvann det hackiga ljudet ...burkigheten låg däremot kvar men det tror jag har med "noice cancellation" tekniken på mitt headset (Jawbone)

3. londoner

londoner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hade samma problem som er, framförallt att det började eka efter ett tag. Lämnade till och med tillbaka det första exemplaret efter att ha pratat med SE Support, där de trodde det var hårdvarurelaterat. Har exakt samma problem (om i mindre skala) med den nya x10an.

Den första hade jag .16 och nu har jag .14 (har inte lyckats uppdatera :eek:)
    Får verkligen hoppas att det är ett mjukvaruproblem och att det kan lösas med en uppdatering. Min operatör är för övrigt Tele2.

4. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag fick som sagt svaret att jag skulle lämna in min telefon (på grund av ekot) av SonyEricsson. Så telefonen är nu inlämnad och jag väntar på att se vad som händer. Hur bar ni er förresten åt för att få en ny direkt? Jag måste vänta på min i två veckor!

5. tidsoptimist

tidsoptimist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 3a XL
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier, Chromecast, Nvidia Shield mflr..
    Jag tyckte ljudet var ganska burkigt men efter att jag debrandat min och uppdaterat din till .16 tycker jag ljudet är mycket bättre. Ang det där med wifi o blåtand så hoppades jag att de skulle vara bättre än htc på din biten men tråkigt om det nu inte är så =/

6. Robban011

Robban011 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    ROM:
    Captain Morgan
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy Tab 10
    Jag har precis som ni andra problem med ljudet, det ekar ibland samt den andra parten hör sig själv. Har version .14. Försökte uppdatera men den säger jag har rätt version.
    Lite deppigt när jag är så nöjd med allt annat, skryter om denna X10 för alla...men har inte nämt ljudet ännu, men det märker fler o fler när vi rings.
    Vad göra?

7. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Först var volymen på tok för hög och det efter uppdateringen.
    Nu är det perfekt. inga ekon.

8. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Än har jag ingen X10, men problemet var detsamma på M600i, P1i och till viss del även Satio. De har alltså inte löst problemet.
    Konstigt med tanke på att musik och film har bra ljud, så kunskap kring ämnet tycks finnas på SE.

9. bosse11

bosse11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Tråkigt när en sådan bra lur i övrigt ska dras med ett så larvigt fel. Själv inväntar jag någon typ av fix för detta problem och hoppas det kommer snarast.

Vore kul med en POLL eller dylikt för att se hur många som har problemet här på forumet.

Är ju helt absurt om det inte går att fixa med en uppdatering av något slag - testa det mest grundläggande i en telefon innan man skickar ut den på marknaden?

10. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej, jag har ingen X10, men jag är ganska aktiv på olika Android forum efter att sett N1, men jag får en känsla av att själva Andriod kan vara problemet till dåligt ljud, kolla runt själva och se, N1, Desire, X10 med flera har alla dåligt ljud framför allt med BT.
    känns märkligt att man skall ha dåligt ljud på en mobil 2010..

11. bosse11

bosse11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    .16 ger bättre ljud men fixar inte problemet med eko! Iaf inte för mig...

12. keke

keke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också samma problem, men som någon påpekar så verkar det konstigt nog vara relaterat vilken som är mottagare. Morsan och Farsan klagar alltid på att ljudet ekar, medan tjejen inte tycker det (trots att jag frågat henne om det under samtal)

13. Matten

Matten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också mailat SE supporten nu då jag har precis samma problem som övriga.

har förövrigt tele2.

Last edited: 29 april 2010
  14. skorpinjon

skorpinjon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+1 på detta, har samma problem som yttrar sig på samma vis. Värre hos vissa mottagare är andra. Eko efter en stund. Vi verkar vara ett antal som dras med detta, oavsett firmwareversion. Knepigt.

Dessutom är det i längden ganska störigt med den noise gate som mutar mikrofonen då man inte talar. Den laggar alltid ett par millisekund när den öppnar upp. Hade ej bangat att slippa noise gaten helt. Är det öht möjligt att stänga av funktioner i operativet?

15. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag pratade i ett samtal 16 minuter idag. Under denna tiden försvann den jag pratade i mobilen med i 30 sekunder, två gånger.

Kul att ha en mobil där man ej vet om den man pratar med är kvar i luren...

o_O

16. coopdeo

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Till alla er som har problem med ljudet: Lämna in den på lagning eller be om en ny mobil i butiken.

17. MasterAdde

MasterAdde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med burkigt ljud och eko, märker själv inte av det men dom jag pratar med är mycket irriterade... problem med mikrofonen, eller??

Har iaf mailat SE supporten idag och återkommer med deras svar...

18. coopdeo

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag hade exakt samma problem och SE bad mig lämna in mobilen vilket jag gjorde. Jävla väntan på att jag ska få tillbaka den bara.

19. MasterAdde

MasterAdde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fått svar nu...

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vi rekommenderar att du i första hand uppdaterar programvaran i din telefon för att försöka lösa ditt problem. Detta gör du med hjälp av programmet Update Service som du hittar via länken, www.sonyericsson.com/updateservice.

Ladda ner programmet, installera det i datorn, kör programmet och följ instruktionerna. Du behöver ha din USB-kabel till hands.

En uppdatering via Update Service återställer telefonens telefonminne. Glöm därför inte att spara eventuell viktig information så att den inte går förlorad. Innehåll på SIM-kort samt minneskort påverkas inte av en uppdatering.

Skulle problemen kvarstå efter uppdatering vänligen återkom med telefonens IMEI och Skapa nummer. Telefonens IMEI visas genom att trycka in *#06# och ska även finnas tryckt på etikett under batteriet och på förpackningen. Skapa nummer återfinns via Inställningar - > Om telefonen.

Med vänliga hälsningar,
    /Johan
    Sony Ericsson Contact Center

Har nu hört av mig till dom igen och meddelat att jag redan har nyaste uppdateringen som finns .16, återstår att höra efter vad dom nu säger...

20. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8.717
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Senaste uppdateringen löser dessa problem, min X10 funkar hur bra som helst!