Diskussion: Problem med touch/scrollning efter ICS-uppdatering [ryckigt/långsamt]

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Saeon, 13 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. SnuskeGård

    SnuskeGård Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Tack!

    Blev bättre, kanske bara känns så psykiskt men det är väl ändå bättre! :)
     
  2. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Självsuggestion är bästa medicinen ;-)

    Sent from my GT-I9100
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 209
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Tycker min är bra mycket bättre än innan, har dock lite till att önska på känslan i scrollningen. Funderar på om det kan vara värt att göra en fabriksåterställning? Problemet är bara att orka få tillbaka telefonen som jag har den nu :-(. Skulle ju bli riktigt besviken om det inte gjorde någon skillnad alls med fabriksåterställning.

    Någon som haft problem med scrollningen och den har blivit bra efter reset av telefon?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Scrolla upp ett par centipetrar så ser du ett ypperligt bra tips som möjligtvis fixar din scrollning till lite bättre! ;) Där rensar du bara Cache!
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 209
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Det var jag som tipsade om det ;)

    Det jag menar är om den blir ÄNNU bättre om man gör en total reset av telefonen. Vill gärna veta om det är värt att börja om från början innan jag gör det.
    Blir inte scrollningen bättre än den är nu är det ju inte värt det,blir den lika smooth som med 2.3.5 kanske jag överväger det

    Edit

    Testade nu att hålla telefonen med vä handen och scrolla med hö pekfinger,döm om min förvåning när jag inser att scrollningen är perfekt då. Håller jag telefonen i hö hand och scrollar med tummen är den inte riktigt lika bra.....utsliten tumme eller vad :-)
     
    Last edited: 16 mar 2012
  6. Ztax

    Ztax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kör just nu på lp7-firmware, officiella i sverige är lpq (en dag äldre). Kan säga att de har i stort sett fixat scrollen helt. Och även dubbla sms-buggen. Så om ni inte vill roota så är det bara att vänta, men de förstod nog att den sög i dess nuvarande form.
     
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Så du menar att det kommer snart att släppas en uppdatering eller vad? ^^
     
  8. Ztax

    Ztax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Snart och snart vette fan :P Men någon gång borde det rimligtvis släppas en uppdatering med dessa fixar OTA. Mitt råd är att roota ^^

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Jag har rootat, men du menar att flasha in den nya via Odin? ;) Vart finns den isåfall?
     
  10. Ztax

    Ztax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1292825

    Lp7 högst upp. Bara att dra in med cwm. Obs, ingen svenska då denna är för Indonesien. Så det är engelska som gäller om du inte kan språken de talar där borta :P
    Inkluderar inte heller swype om du vill ha det.

    Sent from my SGS II
     
    Arbu11 gillar detta.
  11. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som tycker att scrollningen är skönare i ICS? Nu använder jag inte den officiella utan CM9 men det är först och främst scrollen som har fått mig att orka leva med buggarna i CM9 :)
    Det är ju ingen känsla i GB whatsoever om man jämför med ics.
    Sent from my GT-I9100
     
  12. puttePRO

    puttePRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjenis, har märkt efter uppdatering att i drawsomething går det inte längre att rita lika detaljerat. Verkar som att när man drar ett streck så måste man flytta fingret minst 8-10 pixlar innan den börjar rita något.

    Omöjligt att göra små detaljer/cirklar med andra ord. Blir bara en pixel då telefonen inte uppfattar att du flyttar fingret.

    Sent using Tapatalk
     
    Last edited: 17 mar 2012
  13. fazz

    fazz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att rensa cache hjälpte garanterat för mig. På en tumscrollning så scrollade jag nu ner runt 200 kontakter istället för tidigare 20. Svårt att tro att det är placebo.

    I webbläsaren och vissa andra apps så är den här stickytouchen fortfarande kvar. Förbannat irriterande. Finns det något smidigt sätt att rollbacka på så gör jag det direkt.
     
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 209
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Jag måste säga att scrollningen i min telefon verkligen blivit mycket bättre på senare tid. Kanske måste man ge nollställningen av cache någon/några dagar på sig. Det enda program jag inte tycker scrollningen fungerar riktigt bra i är Chrome Beta, i standard browsern och i Dolphin fungerar det kanobra nu. Bäst fungerar det faktiskt i Dolphin.

    Övriga ställen i telefonen tex Inställningar och program fungerar scrollningen precis som i tidigare 2.3.5 nu. Går jag in under Program och väljer alla är scrollningen där helt perfekt.
     
  15. Chilaq

    Chilaq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag har nu gjort en factory reset (hemskt, men nödvändigt) och scrollningen blev lite bättre faktiskt. Fortfarande är den inte lika tillfreds som i GB, men inte så långt ifrån.

    Synd att Samsung failade på den punkten. Jag tyckte att scrollningen i GB kunde förbättras, idag är den inte ens lika bra... Gör om och gör rätt Samsung!
     
  16. binary

    binary Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Har hittat en lösning för scrollning lagg. Gå in i inställningar/utvecklaralternativ och aktivera "Tvinga GPU rendering". Förbättrar scrollning i de flesta applikationer. Har testat med Swedbank, Facebook och Livescore. XDA app laggar fortfarande, men inte lika mycket som tidigare.
     
  17. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.