Problem med touchskärmen

Diskussion i 'Hero' startad av Raiker, 24 nov 2010.

1. paycheck

paycheck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    168
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Lämnade in min i somras pga samma fel. Fick den reparerad, men idioterna på Anovo hade missat att sätta tillbaka gallret för högtalaren man har vid örat...In på rep. igen. Efter att varit borta (på vift hos både Anovo och Katshing) kom den äntligen tillbaka efter 6 veckor - men nu med ett fingeravtryck + damm under skärmen!! Har inte orkat göra nåt åt det dock, och jag förstår inte varför de inte kan försöka vara noggrannare när de ska reparera telefonerna, de skapar ju bara mer jobb åt sig själva.. Blir så trött.

2. Skirner

Skirner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har rootat min Hero med z4root, och nu håller toutch skärmen på att dö (igen).. Så jag måste skicka in den på service. Men nu när jag kör z4root och väljer un-root så säger den bara att unroot completed, men både Superuser och z4root finns kvar i programlistan.

Och den är fortfarande rootad.

Någon vänlig själ som kan komma med nått förslag? Tror ni att det gör nånting att den är rootad om man skickar in den på service för att skärmen pajjat?

edit: Har inte lagt in någon custom rom eller så i heron.

Edit: Kan svara på min egen fråga. tog bort root access för z4root i superuser, sedan unroot i z4root, så kör den exploiten och unrootar :)

Last edited: 5 jan 2011
  3. Vinddraken

Vinddraken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Teknikmagasinet

Jag har också fått problem med min hjälte och ska skicka in den till Teknikmagasinet. Någon som har erfarenhet hur lång tid det tog?

Och det verkar som om det finns en digitizer torka, vad händer om dom inte kan fixa en ny eller reparera?

Det var ju en som på sid. 1 i den här tråden som röt till och fick en legend istället (fast wildfire är väl närmare i hårdvaran). Händer det att man får en annan modell om det inte går att fixa sin nuvarande hjälte?

Även om Heron är "föråldrad" så gillar jag min lur precis som den är, lite jobbigt att behöva lära en helt ny telefon nya ord osv. lite tråkigt att sånt händer, hoppades på att det skulle ta längre tid innan min hjälte sjöng på sista versen :-(

4. Dustin

Dustin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har beställt en digitizer på E-bay, den är skickad och borde ligga i brevlådan vilken dag som helst.. :) (hoppas jag!)

Last edited: 7 jan 2011
  5. Clintann

Clintann Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Men hur funkar det med garatin?
    Lagen säger 2år och affären 1år?
    Vart ska man vända sig? Skicka in?