Problem med turbo-3g och tre.

Diskussion i 'Allmänt' startad av r0bber, 4 juni 2010.

1. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Nej, jag fick inget SMS eller något annat än ett telefonsamtal från dem. Däremot såg jag att jag inte hade någon mobil uppkoppling efter att han ringt. Så jag startade om luren.

Sen funkade det direkt.

2. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jisses, jag ringde idag igen och vilken jefla översittare jag fick. Först så verkade hon läsa uttråkat efter något manus och babblade massa om att man skulle starta om telefonen och ta ur simkortet jada jada... sen försökte jag förklara vad problemet var, men blev avbruten mest hela tiden, "för det är minsan inget fel på våra system, det är omöjligt".

Jag nämnde hur som helst att jag ju inte hade beställt turbo-3g utan hade det långsamma först och att jag tydligen blev uppgraderad till turbo-3g när de gjorde om primodellen... och då avbröt hon igen och sa att det minsan inte kunde vara fel igen, för hon såg på sin "data" att jag hade pratat med en kollega till henne för en vecka sedan och då hade jag minsan beställt turbo-3g och det hade akvierats och och...

Hon sa iaf till slut när jag blev irriterad och sa att man ska inte vara så säker på att systemen är vattentäta och att jag skulle uppskatta om dem kunde titta på det igen. Men det fanns minsan inget att titta på, jada jada... Sen sa hon att det enda hon kunde tänka sig var att jag hade ett för gammalt simkort.

Jaha!? kan det verkligen ha någon betydelse sa jag, men skicka ett nytt simkort då då. "NÄ! det gör vi inte, inte förrän du har testat simkortet i en annan telefon... förresten så får du gå till en tre-butik och byta".

Blir så trött på såna personer som ska jobba med kundtjänst och verkligen inte vill hjälpa kunden utan automatiskt utgår från att kunden har fel och är dum i huvudet.

Gissa vad jag ska göra så fort jag har vägarna förbi en trebutik, och gissa om jag hur noga jag tänker vara med att prova andra telefoner och andra simkort och så! jag har inte så stora förhoppningar på att det kommer att funka dock...

3. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

ÄNTLIGEN!

Nu vart det iaf klart att det var tre som hade klantat sig och det var fel i deras system... men oh... my... god..., vilken cirkus detta skulle arta sig till då...

I lördags bytte jag sim-kort och det funkade väl som väntat inte bättre av det... Jag hade som tur var mor på besök och hon har också tre, fast utan något surf-paket, så hon skulle alltså ha turbo i det som var. Mycket riktigt så sa det bara swooosh och direkt på första försöket så fick jag hastigheter tre gånger så fort som jag nånsin har mätt upp.

Jag ringde supporten och sa att jag fortfarande har problem med hastigheten och att jag har provat allt... då får jag först frågan vad jag har för kontouppgifter. Hon i andra änden av luren tror alltså på fullaste allvar att jag tänker lämna ut mit lösenord till henne. Hon litar ju såklart inte på mig och tror att jag har överskridit gränsen på 5 GB i flera månader i sträck... Jag fick iaf säga till henne att det måste hon ju förstå att jag inte tänker ge henne mitt lösenord och att hon måste ju kunna kolla det där själv. Då bad hon dröja, och efter en 5-10 minuter så hade hon konstaterat att jag hade inte övertrasserat gränsen.

Jag förklarade igen att jag hade inte turbo-abonnemang från början utan detta hade skett automatiskt på nåt vis utan att jag hade fått reda på det. Som sagt så hade jag ju testat allt och precis innan jag ringde upp så hade jag testat ett annat simkort från tre och då funkade det i min telefon. Då skulle hon kontakta nån tekniker... det gick ett tag och dem sa att dem hittat problemet och att det skulle funka om ca 20 minuter.

Sen ville jag ju ha kompensation för de månader jag har betalat för mycket. Men det kunde hon inte ge för mer än den tiden jag först ringde, trots att det var uppenbart att det hade vart fel hela tiden. Hon kunde ge mig en månads gratis surf - that's it.

Det var ju inte jag riktigt nöjd med, eftersom jag blivit lovad tre månader första gången, men det blev visst inget med det. Hon frågade vad jag tyckte var rimligt och jag sa helt sonika att jag ville såklart ha ersättning för det jag betalat för mycket, men att jag visste inte hur länge det hade vart så här. Då skulle hon kolla upp när det var, men hon lyckads inte hitta nåt. Så hon började anklaga mig för att ha hittat på att jag skulle ha haft ett långsammare surf-tillägg hela den här tiden för det hade dem minsann inte haft tidigare och det hade hennes coach sagt som jobbat i fem år med detta, och hon skulle minsan maila prisuppgifterna till mig och visa att jag är dum och ljuger...

Hon hittade i vart fall inte det hon sökte efter så hon hade frågat en annan coach - en som tydligen hade koll... Jag hade visst rätt, men hon sa i alla fall att hon bara hade befogenhet att ge en månad gratis så det var tyvärr inte mer jag kunde få här och nu... Då sa jag att jag kan ju börja med det, men ville veta vem jag skulle kontakta för att kunna få det jag hade rätt till. Fick adressen till tre:s reklamation och sa tack och hej...

Sen dröjde det kanske tio minuter så blev jag uppringd av hon på supporten... Hon kom så att säga krypandes till korset efter att hon hade pratat med sin chef och nu skulle jag få kompensation för de månader jag haft fel på tjänsten, det var inga problem längre... Jag skulle dessutom få den där gratismånaden med surf, men det blev nåt fel där så jag fick två månader gratis abonnemangsavgift istället..

Jag känner att det var nog tur att jag blev uppringd där och att det löste sig med en gång, annars hade jag inte vart nådig i min reklamation. Då skulle jag begärt bra mer i kompensation en bara den struntsumma (som det faktiskt handlade om) jag betalat för mycket. Vad är det för support dem har skaffat sig egentligen... Säger dem verkligen till de nyanställda att "kunden har alltid fel"? ska det inte vara tvärt om att kunden alltid har rätt? Hade förmodligen bytt operatör omgående också, men nu lär jag nog inte stressa på något sådant.

4. jensaeriksson

jensaeriksson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

;)

Bra Jobbat!

5. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hehe ja, skam den som ger sig! :)

Men jag tycker det är skandal att praxis vad gäller det flesta företags support mot slutkund ska gå ut på att bevisa för kunden att den har fel. Nu är det säkert så att 90% av alla supportärenden går att läsa ur en pärm innantill och kunden lyckas lösa problemet. Men så fort pärmen inte har svaret så verkar det läggas en massa energi på att försöka hitta en väg in i pärmen istället för att faktiskt hjälpa till.

Varför ska det vara så svårt att slussa vidare s.k. "riktiga" fel till en "riktigt" supporttekniker?