Problem med två st telefoner, varit inne på service.

Discussion in 'Galaxy S' started by Trevlig, Sep 21, 2010.

  1. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    538
    Likes Received:
    44

    MINA ENHETER

    provade idag att köra endast 2g klippte precis innan jag skulle berätta en kul grej på p3 Christer, var ute med 4 staplar mottagningstyrka.

    ska skicka in den första telefonen igen då så får jag se vad som händer...
     
  2. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    538
    Likes Received:
    44

    MINA ENHETER

    uppdate fick tillbaka telefon nr 2 idag med felen som jag förväntade så den skickades in igen.

    en stor uppdatering vad som gäller telefon 1 är att netonnet har tydligen bytt bort anovo som serviceverkstad efter veckans slut så ska skicka in min telefon på måndag.
     
  3. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    538
    Likes Received:
    44

    MINA ENHETER

    tänkte uppdatera för de som är nyfikna.

    Telefon nr2 blev inskickad 1 dag efter så kommer posten med en helt ny baksida från anovo. de har inte ringt eller något bara skickat en baksida utan att säga något. pratade med de på netonnet och de säger att telefonen måste gå igenom deras "system" så vi är utan telefon igen....
     
  4. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    538
    Likes Received:
    44

    MINA ENHETER

    jag är så arg idag så jag vill spränga netonnet.

    tro fasen de säger att "mjukvaruuppdateringar inte går på garantin iom att du kan göra det hemma" vilka jävla idioter blir så förbannad.

    iaf fick tillbaka telefonen en 3dje gång idag med massor av prylar bytta, får hoppas att den fungerar till 110% annars åker den i soporna och netonet kommer för evigt ha en person som sprider deras äckliga bemötande runt om i Sverige.
     
  5. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 26, 2010
    Messages:
    1 167
    Likes Received:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Jag undrar just hur NetOnNet så säkert kan säga att det rör sig av mjukvaruproblem, de är ju knappast några experter på SGS.
     
  6. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    538
    Likes Received:
    44

    MINA ENHETER

    citerar den här texten från konsumentverket:

    Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske inom skälig tid från det att du reklamerade. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök.

    Åtgärden måste självklart avhjälpa felet.

    uppdateringen har ju inte hjälpt jaja men det värsta var nog att bli kallad "lilla du" av personalen på netonnet, fy faan ska aldrig mer sätta min fot där om jag inte måste.
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Joined:
    Jul 22, 2010
    Messages:
    6 953
    Likes Received:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag har köpt både dator och tv via netonnet och jag bävar för den dagen det blir problem med något av dom. flertal vänner som köpt på netonnet klagar på att deras service och returvilja är helt åt helvete sneknullade. och då pratar vi om butiker i flera delar av landet så det är inte bara vissa butiker som är knäppt. detsamma gäller mediamarkt men det går lite without saying.

    jag är glad att jag köpte luren på komplett.se där får man fan hjälpt direkt om det är nå problem. betalar gladeligen nån hundring eller två mer för en produkt om det betyder att servicen fungerar och man inte blir bemött som en total idiot som inte kan någonting om det man införskaffat sig.

    Favoriten när det gäller kass service överlag måste ju ändå vara bredbandssupporten på olika företag.... jag jobbar alltså som sysadmin i linuxmiljö och har gjort i snart 13 år... flertal utbildningar och certifikat osv... dvs jag tycker jag kan säga att jag KAN ganska mycket... men ändå när man påpekar ett fel så får man en lista uppläst i örat där man ska gå igenom saker och ting fast men redan vet vad felet är.. man påpekar men det är som att tala in i ett rövhål och förvänta sig ett svar...

    gotta love it...

    tappade tråden lite här nu kanske :D
    summa summarum, dom flesta bolag är dumma i huvet när det gäller service för dom vet att folk ger upp... vem orkar gå till rättstvist tex? chansen att du vinner är enorm men vem vågar ta risken? och det vet dom om dom jävlarna.
     
  8. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    538
    Likes Received:
    44

    MINA ENHETER

  9. Czar

    Czar Kid Droid Medlem

    Joined:
    Jun 24, 2010
    Messages:
    35
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    @ Trevlig

    Personligen är jag ganska säker på att det beror på Tele2. Jag hade både SGS och iPhone 4 med Tele2, och båda telefoner tappade samtal vid 1 av 4 samtal. Jag bor mitt i centrala Göteborg. Full signalstyrka. Ingen death grip eller något liknande. Nu har iPhone 4 med Telia och det funkar jättebra. (Sålde min SGS pga andra orsaker).

    Tele2 suger helt enkelt! Fick betala 1000 spänn för att köpa mig loss från abonnemanget också.
     
  10. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    538
    Likes Received:
    44

    MINA ENHETER

    jo men eftersom det inte står att telefonen inte fungerar med tele2 så har jag rätten på min sida, och skulle det vara så att det bara är tele2 så varför byter de massor med grejer i telefonen?
     
  11. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    538
    Likes Received:
    44

    MINA ENHETER

    Fairshopping fungerar tydligen bra, netonnet ringde och lovade att blir det mer problem så får jag pengar tillbaka och fick ett presentkort på 600kr.

    så använd fairshopping!