Problem med wifi-anslutna appar

Diskussion i 'Nokia 8 (2017)' startad av Adalin67, 22 feb 2018.

  1. Adalin67

    Adalin67 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Ny här på forumet.

    Jag har en Nokia 8 och jag har problem med appar av den typ där jag ansluter en annan enhet till telefonen. Jag har tre sådana enheter: en Nikon Coolpix AW 130, en Lamax actionkamera och till sist en liten drönare som jag fick med posten idag. Ville såklart testa den på en gång och laddade ner appen. Telefonen hittar drönarens wifi fint och jag följde instruktionerna men inte sjutton startade motorn. Eftersom jag är rätt dålig på att läsa manualer kollade jag en film på Youtube för att säkerställa att jag gjorde rätt. Jodå. Plockade då fram min avlagda iPhone 6 och med den startade drönaren direkt efter att jag fixat appen mm.

    Jag har bilder i telefonen jag vet att jag laddat ner via min Nikon Coolpix. Däremot har actionkameran (som är rätt ny) aldrig funkat. Ikväll när jag skulle testa funkade inte Nikon heller. I samtliga fall hittar telefonen kamerornas eller drönaren när jag slår på wifi och de ansluter fint, men sen kopplar de inte upp via appen. Samtliga tre appar funkar utmärkt med iPhonen så jag drar slutsatsen att det är telefonen som är problemet.

    Någon som har förslag? Jag har inte lust att dra runt på min gamla iPhone som extra fjärrkontroll. Det ska ju funka! Känns som att det borde vara någon inställning någonstans, men var? Internetdelningen från telefonen verkar funka.

    Tacksam för ideer!