Problem med WiFi

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av mbs, 23 aug 2017.

  1. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Har samma problem med ! Som kommer hela tiden efter sista uppdateringen av telefon. Min fru har oxå s8 o hon inte uppdaterat sin..Har fabriks återställt router. Har en router från Comhem. Fruns telefon funkar. Jag har även återställt min. Frun har crap version i sin Kan man flasha om till äldre version ? Riktigt tråkigt
     
  2. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag hade en uppdatering till telefonen som väntade på mig när jag kollade i går kväll. Det stod att den främst skulle åtgärda "stabilitet för kamera" men också stabilitet för bluetooth och wifi. Tyvärr har jag haft samma problem med wifi vid ett tillfälle i dag... Jag hade hellre tagit lite instabilitet vad gäller kameran.
     
  3. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Utan att behöva roota kan man göra nåt den nuvarande o lägga in gammal typ crap?
     
  4. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 122
    Mottagna gillanden:
    1 058
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Vet inte om den har någon spärr för att köra in äldre version än den man har, men det borde fungera att ladda in en äldre med odin.
    Här finns samtliga oreo för NEE samt länk till odin.
    Firmware download for Galaxy S8 SM-G950F - NEE Nordic countries
     
  5. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tackar !
     
  6. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Tydligen har vi då olika var lösenordet finns om jag minns rätt.
     
  7. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det brukar inte vara möjligt att skriva över en nyare bootloader med en äldre. Eftersom man bör använda alla filerna i ett firmwarepaket enbart tillsammans blir det omöjligt att behålla status som original mjukvara. Telefonen blir listad som custom och uppfattas som icke-original. Detta går så klart att leva med om man är beredd på att den kan uppträda lite oväntat ibland. Man kan inte heller få automatiska uppgraderingar i det läget. Samsung Pay fungerar inte heller om man inte har original eftersom det krävs att telefonen har den av Samsung godkända mjukvaran och då får heller inga hemmagjorda kombinationer av delarna i ett firmware används.
     
  8. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tackar för svar nu va det något fel på den luren. Skärmen blev helsvart o gick inte att göra något den. Utan garanti ärende
     
  9. Mats75

    Mats75 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Sen en månad tillbaka har jag ett "!" vid Wifi symbolen på min S8 och det står "Internet ev. inte tillgängligt" . Jag köpte telefonen i januari och den har funkat bra innan. Alla andra telefoner och datorer i hemmet funkar perfekt på wifi. Provade igår att låsa IP adressen enligt nedan info som jag hittade här på forumet

    "The solution is to use a static IP for your WiFi connection, to do this:

    From your android device, goto Settings > Wireless and networks > WiFi Settings > Click menu button (left) and select advanced.

    You’ll see an option “use static IP” under IP settings section. Enable it and enter the following parameters.

    IP address : 192.168.1.253

    Gateway: 192.168.1.1

    Netmask: 255.255.255.0

    DNS1: 8.8.4.4"

    Då funkade det i ca 24 timmar innan det la av igen....så trött på den här telefonen nu att huggkubben ligger nära tillhands..... :(
     
  10. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Har du även låst adressen i din router? Annars kan det bli så att den delar ut samma adress till någon annan enhet och då kan det bli tokigt. Vilken range har du satt i dhcp-servern?
     
  11. Mats75

    Mats75 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Japp har låst även i routern.
     
  12. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Det här verkar ha löst, eller åtminstone minskat, problemet för mig. Inte fått upp utropstecknet vid wifi-symbolen på 3 dagar nu... Det var först när jag även kunde låsa i routern som problemen försvann.