Problem Mobil Bank ID - Swedbank

Diskussion i 'Allmänt' startad av MadeByMe, 20 apr 2010.

  1. NiklasO

    NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 570
    Mottagna gillanden:
    1 856
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Funkar riktigt bra här med. Kör Firefox och Telenor. :)
     
  2. waltzingalong

    waltzingalong Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har HTC Desire (Android 2.1)
    och BankID från SwedBank fungerar. Dock inte smärtfritt.

    OBS! Ha aldrig telefonen i sleep-läge när du skall legitimera dig. OBS!

    Ifall du har problem med inloggning eller signering. Gör följande:

    1. Gå in på SIM Toolkit (under All Programs)
    2. Klicka på Mobil-ID.
    3. Ange din säkerhetskod.
    4. Testa att logga in eller signera igen.
     
  3. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    +1 på det.

    Sitter med X10mini och måste manuellt gå in under SIM-verktyg -> Mobil-ID parallellt med att jag knappar in mobilnumret på Swedbank.
     
    Last edited: 31 maj 2010
  4. kanngard

    kanngard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade Desire till Android 2.2 och efter det fungerade inte inloggning. Gick in och bytte kod (till samma som jag hade) och då sparkade det hela igång igen. Tack för tipset!
     
  5. systerpelle

    systerpelle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittar inte ens ngn bank-ID i SIM-verktygsmenyn. Har 2.2-versionen.Funkade kanon innan med 2.1. Måste ha raderats på någe sätt. Kontaktat supporten på swedbank. Får se vad de säger
     
  6. browneye

    browneye Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Såhär 5 månader senare kan vi konstatera att detta fungerar ungefär när det själv vill.
    Just nu t.ex. lyckas jag inte få banken att prata med min telefon.
     
  7. NiklasO

    NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 570
    Mottagna gillanden:
    1 856
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    och jag konstaterar att det har funkat utan några som helst problem för mig. :)
     
  8. wirre.the.man

    wirre.the.man Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen lösning?

    Jag kör Hero och Android 2.1....inloggningen verkar fungera när den känner för det...så j-vla dåligt! Finns det ingen fix på detta?

    Just nu får banken ingen kontakt alls med mobilen...*suck*
     
  9. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Bumpar lite.. Har precis beställt tjänsten, fått nytt sim osv men när jag ska aktivera genom banken så får jag inte upp något meddelande i telefonen som jag borde. Har en sgs så finns inget sim toolkit där vad jag vet iaf. Nån som har ett tips på lösning?
     
  10. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 264
    Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Kolla om du inte har en Stk.apk i /system/app (man har läs-rättigheter som vanlig användare på /system, även utan root). Den syns inte alltid i app-listan. Annars får du nog tyvärr roota och installera en rom som inkluderar SIM Toolkit. Denna funktion kräver appen för att kunna interagera med sim-kortets lilla program. En ersättningen är ju annars på gång som inte kräver speciella sim-kort.
     
  11. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Ah okej, har root redan och jag hittade sim toolkit i system/app men lyckades inte riktigt få igång det, får prova igen senare idag.
     
  12. hejahv

    hejahv Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får "Webbsida inte tillgänglig bankid://redirect=https:... osv." när jag ska logga in med Bankid på Swedbanks hemsida.
    Något tips på vad man ska göra?
     
  13. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 362
    Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Funkar perfekt med Swedbanks mobilapp. Startar BankID automatiskt, till skillnad från deras websida, då måste man starta BankID manuellt. Smidigt med mobilappen med andra ord. Bra.