[Problem] Sgs2 överhettad?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Mmatte, 16 jun 2011.

1. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Bara läst nån random post om det.

Säg att man sitter utomhus i värmen så kanske det kan inträffa, och den som postat denna tråden har ju uppenbarligen inte värmeproblem då luren inte låser sig. Om den når gränsen för överhettning så stängs den automatiskt av vilket den inte gjort för TS.

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

spel kan frysa av många anledningar...
    sällan av överhettning

3. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Men nu när jag satt ner den till 800 så blev telefonen inte lika varm som när jag spelade LP med 1200.
    Så alltså är det inte värmen som fryser spelet!

4. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

sänk CPUn lite till då så blir den inte alls varm och lika snabb som en ZTE blade.

5. moparlinke

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Märker du ingen skillnad i spel så kvittar de väl.
    Vill man ha mer pulver så är de ju bara dra på..Tar inte många sek

6. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

och av vilken anledning då? När spelet ändå stannar?.

7. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Okej, det känns som mitt inlägg är rätt relevant i den här tråden:

Jag hade en SGS2, den blev SVINVARM när jag spelade FPSe och SNESoid, hängde sig, var död i flera timmar, startade igen, hängde sig igen osv osv. Till slut startade den inte mer. Jag fick lämna in den på service, förra veckan blev den klar och de hade fått byta mainboard på den (alltså i princip hela telefonen utom displayen och skalet men irriterande nog var displayen också cp så jag får väl lämna in den IGEN). Jag hade ett TPU-skal på min och det kändes mest som att den bara gjorde saken värre. Värt att notera är att jag inte fått tillbaks telefonen ännu, så jag vet inte om den är bättre nu.

Jag är hyffsat insatt i elektronikkonstruktion och kan bara säga att antingen har de designat hårdvaran väldigt dåligt, eller så har de inte fått till någon bra produktionsteknik för denna luren ännu. Oavsett så är detta ett problem som i mer eller mindre utsträckning drabbar alla och att behöva undervolta eller klocka ned sin mobil från fabrikat för att få den att inte överhettas klassifieras inte som något annat än fabrikationsfel och är helt och hållet reklamerbart.

Normalt bruk _skall inte_ kunna överhetta en produkt, vilket är fallet med SGS2.

8. moparlinke

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Normalt bruk överhettas inte sgs2..

Men visat kan dem bli lite varm..Helst om man laddar den samtidigt..
    Men det är inte konstigt.

Vill man spara ström och ha den lite svalare är det väl inget dåligt tips att underklocka?
    Tror bara jag längst om ytterst fåtal som får upp felmeddelande om att den går varm..

Tycker jag, är helt ok....däremot går den varmare än många andra.
    men det är normalt

9. kalaspuff

kalaspuff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Spelade Battleheart i en halvtimme utan problem, telefonen blev bara lite ljummen.
    Sen lite senare spelade jag battleheart igen samtidigt som jag skickade filer över blåtand, då blev telefonen glödhet och spelet stängde ner sig efter 10min.

Inga problem alls att överhetta denna telefon alltså.

10. moparlinke

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Inte säkert att det beror på värme problem för det

11. kalaspuff

kalaspuff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

självklart inte ett bevis, men vart skulle du gissa att problemet ligger, om det inte är värmen?

12. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Tur att det bara är normalt bruk som överhettar den, jag använder min mkt mer än normalt, inklusive en hel del spelande, så det är väl därför jag inte haft något problem :)

Visst är det tråkigt att din telefon behöver repareras, men dra inte för generella slutsatser av det.

Inte ens nordic hardware har ju knäckt nån SGS2'a trots deras stresstester.

13. moparlinke

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Låter ju lite misstänkt men..
    Kan ju va buggar av alla de slag..
    Men provar du samma sak flera ggr och de alltid gör samma sak är det troligt att den blir för varm..

Edit
    Tur då at jag också använder min långt över de normala heh.
    Tjejen börjar va less..Hon frågar om den växt fast i handen

14. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Med normalt bruk menas allt sådant som telefonen är byggd för att klara av, exempelvis spela spel och göra andra saker samtidigt... Såvida samsung inte kommer med en disclaimer som säger att man helst inte borde multitaska eller göra krävande saker med mobilen så att den inte dör.

Jag drar slutsasterna beroende på hur många olika personer som rapporterat den sortens fel både på det här forumet och XDA. Två av mina vänner har också skaffat SGS2, båda med samma typer av fel som jag, i vissa fall fler. Alla från helt olika källor. Min från Phonehouse, första nordiska batchen, deras från tre och telenor, ca en månad senare.

15. moparlinke

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Det säger tyvärr inte ett skvatt..

Så ni får upp error att telefonen är överhettad ?

16. KaliYuga

KaliYuga Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mmatte:
    Har samma problem som du. PL på SGS2 fryser och stängs ned.
    Tror inte det har med värmen att göra. I morse kunde jag spela en timme eller två innan något hände. Lät mobilen vila ett tag och svalna, men hann knappt in på en bana innan det frös igen. Det sker väldigt oregelbundet, kan verkligen inte så något mönster i det!

Jag (och flera andra) har skickat in loggar till utvecklarna.
    De har fått in några få kraschrapporter där det var något fel på ljudet, så de tipsade om att stänga av det. (fungerade inte)
    Men i de flesta fall så finns det ingen krasch i loggarna, utan det ser tydligen ut som att task managern stänger ner spelet.

Det har kommit en del tips förutom att stänga av ljudet. Bocka av high quality, och använda battery saving i spelets inställningar. Men har inte hittat något som fungerar för mig.
    I ren desperation testade jag även att ändra min default-ljudspelare, och trodde ett tag att det gjorde susen, men icke!

De säger att det inte har att göra med den dubbelkärniga processorn, eftersom det fungerar fint på Xoom.

Skickade nyss iväg ett mail till Samsung och beskrev problemet i korthet, och frågade om man kunde göra undantag för spelet i task managern, om man kan avaktivera den eller om de har några andra idéer. Även om jag inte har några förhoppningar om att det mailet kommer medföra några framgångar.

Kom gärna till spacetime studios forum och bidra till felsökningen här (tråden börjar med ett annat problem, men glider över till SGS2 problemet)
    Utvecklaren jag skickat mina loggar till, och som skriver i den tråden heter Futumsh

Last edited: 19 jun 2011
  17. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Bara för att du inte råkat ut för problemet betyder inte att det är ett problem som drabbar många, ungefär som att säga att AIDS inte finns bara för att man inte fått det själv. Så såvida du inte har varit med och utvecklat produkten eller har massa Samsung-aktier så tjänar du inte på att bagatellisera andras problem med telefonen.

Uppenbarligen är det många som upplever att telefonen blir väldigt varm och uppenbarligen har samma personer många problem med omstarter och krasher. Hur många andra mobiler råkar ut för sådant, liksom? Det säger en del.

18. moparlinke

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Alla...

Finns inte ett märke utan problem.

Så om du inte har siffror på hur många som har problem så säger ett fåtal på ett forum inte nå.

Så är det i alla forum...Några problem och då har helt plötsligt nästan alla det..Kan man iaf tro