Mmatte:
Har samma problem som du. PL på SGS2 fryser och stängs ned.
Tror inte det har med värmen att göra. I morse kunde jag spela en timme eller två innan något hände. Lät mobilen vila ett tag och svalna, men hann knappt in på en bana innan det frös igen. Det sker väldigt oregelbundet, kan verkligen inte så något mönster i det!
Jag (och flera andra) har skickat in loggar till utvecklarna.
De har fått in några få kraschrapporter där det var något fel på ljudet, så de tipsade om att stänga av det. (fungerade inte)
Men i de flesta fall så finns det ingen krasch i loggarna, utan det ser tydligen ut som att task managern stänger ner spelet.
Det har kommit en del tips förutom att stänga av ljudet. Bocka av high quality, och använda battery saving i spelets inställningar. Men har inte hittat något som fungerar för mig.
I ren desperation testade jag även att ändra min default-ljudspelare, och trodde ett tag att det gjorde susen, men icke!
De säger att det inte har att göra med den dubbelkärniga processorn, eftersom det fungerar fint på Xoom.
Skickade nyss iväg ett mail till Samsung och beskrev problemet i korthet, och frågade om man kunde göra undantag för spelet i task managern, om man kan avaktivera den eller om de har några andra idéer. Även om jag inte har några förhoppningar om att det mailet kommer medföra några framgångar.
Kom gärna till spacetime studios forum och bidra till felsökningen här (tråden börjar med ett annat problem, men glider över till SGS2 problemet)
Utvecklaren jag skickat mina loggar till, och som skriver i den tråden heter Futumsh
Last edited: 19 juni 2011