[Problem] Skärm defekt.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av xlightan, 15 maj 2011.

1. Castigation

Castigation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

På min gamla lur körde jag Dolphin Browser HD och tyckte att det funkade bra. Nu har jag inte fått min SGS2 ännu så jag vet inte hur den artar sig där.

2. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Testa att ladda ner appen screentest från market och kontrollera med den. Kan själv andas ut efter test, min har inga felaktigheter.

3. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har testat med Opera Mobile nu och där såg man inga konstigheter :) Ska nog köra ett test med Screentest också. Sen kan jag nog inte låta bli att testa lite fler webbläsare bl.a. Dolphin. Skulle vilja hitta en som streamar snabbt på min dåliga lina som är på 1mbit/s ;)

4. phero

phero Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ser helt klart röda strecket.

Tänkte fråga om ni grabbar/flickor vet om man kan lämna in mobilen som DoA pga samtals kvalite?.. Sen jag fick sgs2'an har varje person jag pratat med i telefon haft problem att höra mig (vilket inte var fallet på min desire)

5. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag har en död pixel :( Kan jag lämna tillbaka den? Jag köpte den från Netonnet

6. xlightan

xlightan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Ja det borde gå. Fick svar från teknikmagasinet att jag kan byta ut telefonen i butik istället för att skicka in den. Bra service!

phero gillar detta.
  7. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Nu betyder ju DOA förvisso "Dead on arrival" och inget annat. En parantes i sammanhanget.

8. al2

al2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror jag också har råkat ut för det där röda strecket. Har funderat på över om det är en synvilla eller inte men som sagt om jag kollar nära så ser man ett rött streck på höger sida mot vit bakgrund.

9. xlightan

xlightan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Enkelt sätt att testa på. Ladda ner color flashlight från market. Kör fullt röd och du kommer se svarta streck "innan" det röda.
    Alternativt ta vit bakgrund och se efter ordentligt med förstoringsglas om du äger ett sådant. Teknikmagasinet byter ut min iaf. Hör med din återförsäljare.

10. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har tyvärr också det där strecket. :( Vet inte om det dykt upp efter några dagar nu, för tyckte jag kollade igenom skärmen noga när jag fick den men såg inget då, men nu är det ett vertikalt streck som täcker i stort sett hela displayen ungefär en pixel in på höger sida. Har kollat i "*#0*#" och det syns mot vit, röd och grön, men inte blå eller svart bakgrund. Tyder kanske på att de röda och gröna subpixlarna i den raden är döda. Vad som är konstigt är att det "fadear" ut i ändarna vilket talar för att det inte vore döda pixlar. Ska se om jag lyckas få bort det, annars får det tyvärr bli DOA :( Tänkte prova en fabriksåterställning iaf och se om det mot förmodan kan vara nåt mjukvarurelaterat, förbryllar mig som sagt att de fadear ut i ändarna, samt att det verkar ha dykt upp helt plötsligt.

11. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

12. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tre "defekter" till jag upptäckt, men inte stör mig på särskilt, är:
    1. Något rosa/rödaktig tint i övre vänstra hörnet på låg brightness
    2. Horisontella "streck" vid låg brighntess, lite som att man kan urskilja raderna av pixlar, märks vid scrollning
    3. Mest irriterande, jättemycket banding på sina ställen, verkar dock vara mjukvarurelaterat och kanske finns på alla exemplar? Kolla t.ex. Nexus live wallpaper, ser förjävligt ut. Eller för den delen skärmen där man väljer banor i Angry birds.

13. htc_hd2

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nån annan som ser typ raka sträck med bakgrunden med vindkraft temat, märkte det nu när det regnar, när det är soligt så syns de inte, nån annan som har samma?

14. al2

al2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har använt förstoringsglas nu och man ser ett jättetunt rött streck på höger sida, sen kollade jag vänster sida bara för att. Och på vänster sida såg jag ett blått streck. Såg du det röda strecket utan att kolla väldigt nära?

15. htc_hd2

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

var ser ni de röda strecken, är det rött ljus? är det i slutet/kanten på skärmen?

16. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ser det på normalt avstånd iaf, ett streck som ser ut att vara exakt en pixel brett och en pixel in från högerkanten (i porträttläge). Dvs pixlarna till höger om strecket fungerar, och strecket är ca 600 pixlar högt. Det ser rött ut mot vit bakgrund, men svart mot röd och grön bakgrund. Påminner mest om en inbränning men det kan det ju inte vara. Det syns dessutom inte alls mot blå eller svart bakgrund, som om de blåa subpixlarna fungerar, men inte de röda eller gröna.

17. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Skulle man kunna säga att alla som har köpt en Galaxy SII kommer ha någon form av skärmdefekt?

18. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det tvivlar jag starkt på

19. al2

al2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska kika förbi imorgon och fråga om jag får en ny för utan den här tråden så såg jag det inte men nu efter jag läst den här tråden och kollat själv så kollar jag på det hela tiden och stör mig väldigt mycket..

20. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Om ni har kört LCD density changer, så kan grafikfel uppstå i vissa apps. Sett det på min SGS1 bland annat.

Så återställ density om ni har ändrat den.