Jag har också problem med CDON. Jag förbokade min telefon i mars. Skickade tillbaka den pga felet jag beskriver nedan. Fick telefonen 12 maj, rapporterade felet 16:e maj (var på festival torsdag-lördag så hann knappt kolla på telefonen under helgen), skickade in den 19:e maj då jag fick min fraktsedel. De har tagit emot telefonen den 20:e maj men fortfarande inte handlagt den alls, dvs inte kollat på den över huvud taget.
De kommer få in en leverans med telefoner igen nu i veckan, och nästa leverans kommer först den 10 juni. Det besked jag fått, är att om de efter att ha kollat på telefonen själva bedömer att den är trasig så kommer de att skicka en ny till mig, vilket ju är bra. Problemet är att jag, som bokade i mars, inte kommer att få en telefon förrän nästa leverans i juni. De har erbjudit mig pengarna tillbaka, vilket också är ointressant då jag fick telefonen till ett bra pris från dom och dessutom ändå hamnar sist i kön ändå om jag beställer den någon annanstans.
Jag hamnar alltså sist i kön igen. Om de själva inte kan avgöra om den är trasig kommer de att skicka den till Samsung och vem vet hur länge jag får vänta på ett nytt exemplar då...
Slutsats: Att förboka en eftertraktad produkt hos CDON är lönlöst om den visar sig vara trasig, då hamnar du sist i kön för att få en ny sedan.
Men jag orkar inte bråka med dom mer, fick den för 4289 kr. Dessutom tänker jag mig att nästa leverans i juni kanske kan vara en ny tillverkningsbatch där några av babysjukdomarna åtgärdats. Sedan skulle den väl komma med NFC i juni? Men det kanske blir som en annan modell?
Jag hade precis samma fel som dig. Visade du honom det med hjälp av testskärmen (slå in *#0*# i telefonläget)? Min rad med döda pixlar syntes tydligast mot grönt, men var där även på vitt och rött, men inte blått. >600 döda pixlar tycker jag borde gå på vilken pixelgaranti som helst iaf, borde inte vara något problem.
Min satt en pixel in också, så man såg att pixlarna till höger om raden fungerade.
Last edited: May 24, 2011