[Problem] Skärmproblem / gulaktig vänster sida

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Quist, 15 maj 2011.

1. al2

al2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, jag ser blå på vänster och övre kant, röd på höger och nedre

htc_hd2 gillar detta.
  2. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då har vi nog inte samma problem. För mig är det en hel pixel brett och är av allt att döma helt enkelt 70% av en vertikal rad med döda pixlar.

Kan du avgöra om det är en hel pixel som är påverkad för dig? Det låter ju verkligen som att du har supersyn och helt enkelt kan utgöra själva subpixlarna :P Subpixlarna brukar var ordnade RGB, så att de är blå på två av kanterna och röda på två av kanterna talar ju för det.

3. al2

al2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo men det är faktiskt inget som stör mig och nu när jag vet att det inte är ett problem så är jag inte besviken längre. Tänkte att om jag har köpt en sån här telefon så vill jag inte ha nåt fel även fast man knappt märker det. :) Nu vet jag att det inte är nåt fel med min

4. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Tror mitt svaga gula har gått bort. Åtminstone så ser jag det inte längre, och inte tjejen heller.
    Sen jag upptäckte det gula har jag installerat Chainfire3D, kanske har det med saken att göra? Jag upptäckte också att batteriluckan glipade på ena sidan så jag tryckte fast den. Var det gula en indikation på syreinsläpp? Låter inte troligt alls men jag störs åtminstone inte av gul vänstersida mer. Tror jag.