Problem, Tappar mottagning!

Diskussion i 'Legend' startad av Skane, 2 apr 2010.

1. Skane

Skane Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Köpte mig en Legend för ja tyckte det var dags att byta ut/upp min Hero.

Problemet jag har är att den tappar mottagning stup i kvarten helt random, har man PINkod aktiverat för SIM kortet så behöver man slå in det varje gång, kan säga att man hinner inte gör särskilt mycket förrens de är dags.

Har ett svagt minne av exakt samma problem jag hade med en HTC TyTN "på den tiden" (Kan ha varit en Qtek 9100 också), vad jag kommer ihåg sen dess så kom det en s.k Vodafone/Telenor STK Fix, vilket fixade problemet. Ja efter det att jag gått igenom alla Vodafone/Telenors olika SIMkort.

Men i dagsläget så har jag Telia som operatör, och min misstanke går till SIMkorts-inkompabilitet. Mitt SIMkort fick jag i butik för ca:2 månader sedan.

Någon som har någon idé?

Mvh Björn

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det här problemet har jag också på min HTC Hero när jag använder original ROM:en. Vet inte om det är samma problem på Legend, men när jag tittar i loggarna (adb logcat) på min Hero efter att den bett mig mata in PIN-kod så beror det på att com.android.phone processen krashat, och startats om, pga något problem med oväntad data från telefonmasterna som inte hanteras korrekt. Ser dessutom ut som om HTC varit och ändrat i koden för com.android.phone, för stacktracen jag får matchar inte källkoden för open source Android.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=7689

Eller så är det ett helt nytt problem för Legend med samma symptom. :)

3. Skane

Skane Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Jag tror på att det är samma problem som du "appel" har upplevt på din Hero.

Jag har dock gjort en ganska odd upptäckt idag.

Går jag in i Menu/Inställningar/Sekretess och bockar av att den ska "säkerhetskopiera mina data" så är problemet borta.... o_O

Jag lade märke till i aLogCat att just lines med "backup" scrollade hela tiden, ganska så oavbrutet.

Verkar va ett klart sammanband mellan dessa. Möjligt att det kanske skiter sig när telefonen ska backa upp något från SIM?

Mvh Björn