Fråga: Problem Z1 compact

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Keelhauled, 7 feb 2014.

1. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Japp, men är helt övertygad om att de hade erbjudit mig en lånetelefon om reparation var aktuellt.

2. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 279
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Som med allting annat finns det undantag, men efter att dom försökte "lura" på mig en äldre telefon när jag var på jakt efter Galaxy Nexus med orden "denna är mycket bättre, senaste på marknaden" så ger jag inte mycket för den kedjan.

Sen vet jag fler som haft problem med dom när det väl gäller och i princip i varje device forum kan man hitta trådar/inlägg om folk som är missnöjda med phonehouse.

3. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Nä tyvärr vet jag inte om d finns en Xperia center i stockholm.

4. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har haft problem de senaste två dagarna med att skärmen inte startar. Jag trycker på "på-knappen" men inget händer. Efter någon minut så funkar det igen. Imorse ville den inte starta alls fastän jag såg att telefonen var igång för notifikationslampan lyste. Jag försökte stänga av och telefonen vibrerade men inget syntes på skärmen. Det var inte förrän jag körde "trycka på on-offknappen och uppåt på volymknapparna" som den startade om sig och skärmen startade. Telefonen har fungerat helt felfritt hittills, förrän i fredags då detta började. Har detta hänt någon annan? Jag tänker att det måste vara glapp någonstans. :-(

5. Keelhauled

Keelhauled Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    275
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
  6. Helper

Helper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Reparera telefonens programvara mha PC Companion. Kontakta Sony Xperia support för vidare information:

http://www.sonymobile.com/se/support/contact-us/

7. Freddemann

Freddemann Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ville bara påpeka att det som tagit upp här som lagar enbart är tolkningar av lagen engligt konsumentverket.

PH är ju en av de största mobilåterförsäljarna så jag misstänker att dom följer lagen.

8. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Helt ärligt så tror jag mer på att de förlitar sig på folks ovetande om sina rättigheter som konsument samt även folks olust att bråka med ett stort företag. Får känslan av att de ofta gör det så jobbigt som möjligt för kunden, för att de vet att ingen orkar jiddra hur länge som helst. Vore trevligare om det las mer fokus på att skaffa långsiktigt nöjda kunder, men så ser väl tyvärr inte verkligheten ut.

katho gillar detta.
  9. raptor

raptor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

The phonehouse i Solna är överlägset bäst.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

10. Fear83

Fear83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Hej

Kan säga att jag har samma problem men jag märkte efter 1 månad sen jag köpte min har ringt till support pratat med de. Frågade vad jag skulle göra och han sa testa med att starta om telefonen felsäkert läge och se ifall de funkar eller inte ifall de funkar så sa han att de kan vara någon app som gör så de blir så ifall de inte gör vet jag inte va problemet är får lämna in den på service. Hur gick det men din har du fixat den eller lämnat in den på service?? Själv tror jag ska lämna in den på måndag Tele2 i Solna får se vad de säger juste du kan ringa till Sony be de skicka frakt sedel ifall du vill skicka kan direkt till Sony sen när de är klar skickar de tillbaka till dig du betalar inget för de.