Problemet med bt i Nougat löst i Oreo?

Diskussion i 'Xperia X' startad av Monster1, 21 mar 2018.

  1. Monster1

    Monster1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Är det någon som vet om problemet att byta låt samt titel ej visas är löst i samband med oreo ? Har en golf 7 2014 och när jag uppgradera till 7 så försvann möjligheten o byta låt samt titelvisningen i bilen, undrar om problemet är löst med oreo uppgraderingen. Fick nedgradera till 6.0,1 för att det skulle fungera som vanligt igen, hittar ingen som helst info någonstans om att det är löst, pratade med support efter uppgradering och fick inget svar alls om problemet
     
  2. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    277
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Ja detta funkar med oreo... Jag kunde inte ens använda min oneplus3 i vår nissan men med oreo fungerar det. Obs på vissa mobiler måste du gå in och göra ett val av BT profilen till version 1.4, behövdes inte på min oneplus men jag vet en kollega som fick ändra på sin Sony.
     
  3. Monster1

    Monster1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    nix fungerade inte med oreo,samma som 7,0,1 går inte o byta låt o ingen titel visas så det blev o gå tillbaks till 6,0,1 igen,verkar som problemet inte är tillräckligt stort för att behöva lösas av utvecklarna.
    är kanske bara vw med äldre blåtand som har problem dvs dom utan android auto och den äldre mediaspelaren med mib1 installerad ,tacksam om någon har någon ide/lösning på problemet
     
  4. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    277
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Och du har varit inne i utvecklar alternativ och ställt om till avrcp version till 1.4? Borde verkligen fungera om du har gjort rätt.
     
  5. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Utvecklarinställningarna måste först aktiveras. Gå till Inställningar > System > Om telefonen och tryck upprepade gånger på Versionsnummer tills det står att utvecklarmenyn har aktiverats. Sen hittar du utvecklaralternativen ganska långt ner bland Inställningar.