Efter en ny omgång av- och om installation av Samsungs mjukvara och en total återställning av telefonen så lyckades jag få kontakt mellan dator (hemma Win7 x64) och telefonen. Den identifierar telefonen som en i5700!! 
Det enda jag kan göra är en uppdatering av telefonens mjukvara vilket jag vill göra, för att få en nyare, och förhoppningvs bättre, mjukvara i telefonen.
Själva uppdateringen går bra fram till steg 3, då den ska börja kompilera då det skiter sig fatalt. Får då beskedet att ta ur batteriet fram och tillbaka, utan att starta telefonen koppla in den datorn och via New PC Studion göra en Nödåterställning.
Det sista funkar inte, då datorn inte hittar en telefon som är avslagen. Testar att starta telefonen och den går igång som den ska men i PC Studio så hittar den bara UMS Composite, dvs USB minnen och när jag försöker göra en uppdatering så går det av förklarliga skäl inte...
Efter ytterligare en återställning av telefonen så funkar det ändå inte.
Vad gör jag för fel??? Jag har avbockat "bara masslagring" under "Inställningar - Om telefonen - Extra inställningar".
Jag har provat olika USB-portar på datorn, men det lirar ändå inte.
Edit: Några timmar efter ursprunglig post.
Nu får jag inte ens upp UMS-composite i PC Studio. Det här är fanimig det djefligaste jag varit med om.
En annan sak, när jag kollar i Lägg till/Ta bort program i Kontrollpanelen så är där 16 Samsung relaterade drivisar och program... 16... Väljer jag att avinstallera PC Studio så är där 15 kvar. Man borde kunna kräva att alla de relaterade programmen skulle avinstalleras när man avinstallerar det program som initialt installerade dem, men icke sa Nicke.
Saken är den att jag är väldigt nöjd över telefonen i lag, den är cool, snygg, smidig att använda och överlag erbjuder Android en funktionalitet som slår alla telefoner jag haft historiskt. Men att synka den mot datorn lämnar en hel del att önska.
Näe, nu ska jag testa att synka den mot dotterns XP maskin. Önska mig lycka till...
Last edited: Feb 20, 2010