Proximity sensor strular.. skärm tänds under samtal

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av herrober82, 7 jun 2017.

  1. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Skönt att det är fler än jag. Gjorde som sagt factory restet och felet kvarstod även efter det... Nu skall jag skicka den på service..
    Du borde göra samma sak. Jag tror att risken är att service stället ringer 2 samtal och kollar att allt verkar ok. Sedan. Slänger på någon godtycklig uppdatering och skickar tillbaka. Jag tror inte det kommer att kunna lösa problemet...
    Juh fler som skickar tillbaka desto bättre..
     
  2. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Samma problem efter senaste uppdatering...servicefirman lyckades sumpa bort svarspaketet så jag får fortsätta köra med handsfree ett tag till...
     
  3. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Har du kvar problemet? Om ja kan du bekräfta om du har "inställningar->display->kantpaneler" påslaget. Om svaret på den frågan är ja. Kan du säga vilka appar du använder där?
     
  4. P-son60

    P-son60 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Har en samsung S8 samma irriterande fel, man aktiverar det mesta med kinden alt örat under samtal.
    Flygplansläge, ficklampa, stänger av ringsignal,pausar samtal, allt mitt under samtal, efter samtal kommer menyer upp som jag inte ens har sett tidigare, nu är jag ingen värstinganvändare men så här har ingen tidigare lur betett sig. Förba...t irriterande.
     
  5. P-son60

    P-son60 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Säkert någon mer som kommit underfund med detta, problemet är det magnetiska telefonfodralet från iDEAL of sweden, tar man bort telefonen från fodralet fungerar proximity sensorn som den ska men så fort jag sätter tillbaka luren i fodralet så börjar den strula.
     
  6. waghead

    waghead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Är det den här typen du menar?
    https://idealofsweden.com/produkt/london-wallet-galaxy-s8-brun/

    Hade velat skaffa sånt där själv. Ett skal där man kan ta ur telefonen ur "plånboken" som sitter med magneter.
     
  7. P-son60

    P-son60 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Det stämmer bra, ett bra fodral förutom strulet med sensorn, får man ett samtal eller ska ringa ett måste man ta bort luren från fodralet :-(
     
  8. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Jag har också upplevt problemet. Lyckats stänga av ljudet med kinden bla samt slå på högtalaren. Otroligt irriterande. Jag har kantskärmsmeny aktiverad. Kan kanske vara den ja. Skall testa att stänga av. Använder den i stort sett aldrig ändå.
     
  9. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Skärmen tändes idag igen trots att kantskärmsmenyn nu är avaktiverad. Det hände när jag släppte telefonen och klämde den mellan axeln och kinden. Den slockar ju inte heller även om jag sjusterade telefonen så närhetssensorn garanterat skulle aktiveras utan jag fick själv trycka på on/off knappen för att släcka skärmen. Det är rätt kass.
     
    herrober82 gillar detta.
  10. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag hade precis samma problem. Skicka den på service. Fick tillbaka den igen med det arroganta svaret att felet inte kunde återskapas. Detta dock att jag skrev att felet vara spontant och att det ibland kunde ta en timme innan felet uppkom igen. Det hävdade att Samsung inte kan stå för att tredje parts appar tänder skärmen. Detta att jag skrev i beskrivningen att jag har haft samma setup på min Nexus 5x och Xperia z3 c. Där felet aldrig uppkom.

    Saken till den är att det är ett fel på s8an. Jag hade inget skal utan körde mobilen utan. Jag såg till att jag inte nuddade skärmen under samtal. Dessutom skall skärmen om den tänds släckas igen vilket den inte gör, utan du måste själv ta bort den från örat och sätta tillbaka den igen. Inte kul att muta micen etc under samtal. Provade factory reset men funkade ej. Detta är ett hårdvarufel på ett fåtal enheter. Dem som har felet borde få dem utbytta.

    Min lösning vara att sälja bort min s8a och köpa en oneplus 5 istället. Efter ca 24 timmar samtal i tjänsten har jag aldrig upplevt samma fel. Detta med samma setup av 3e parts appar.

    Till er som har problemet med era s8or. Försök reklamera. Om inte sälj skiten och köp ett annan märke... Rekommenderar oneplus 5 utan bloat..
     
  11. DataJenny

    DataJenny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2013
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 PRO Max
    Detta hände mig efter jag hade haft Bluetooth Headset. Avaktiverade Bluetooth så försvann problemet.