Pryda apple gör det igen - är "originella"

Discussion in 'Off Topic' started by simpleminds, Jul 5, 2011.

1. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Skulle Apple sänka priserna på sina telefoner så skulle det förlora en massa folk "man kan ju inte ha en billig telefon" så allt WT som använder iPhone som en statuspryl går ju bort direkt.. och då sitter man ju där med hälften så många köpare kvar.. om nu dom finns kvar dvs... och så finns det sista skiktet, folk som tycker om apple och har gjort detta innan iPhone hysterin drog igång.

2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Eller som jag läste på sweclockers: en person ville ha en ny mobil och ville inte ha en android för de är billiga och imte iphone. Om inte han haee iphone så "ser" han fattig ut och hans kompisar vill inte vara kompis med hen längre.... Wtf?!

3. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Undrar vad den här skönheten kommer att kosta och den lär inte köra ios om den släpps:) Undrar om hans kompisar vill va med han då eller om de blir avundsjuka och tycker han är en skrytmåns.

Last edited: Jul 7, 2011
  4. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Personligen älskar jag när han säger i början av klippet: "With iOS 5, we've taken an operating system that was already years ahead and added over 200 new features to make it even further ahead."

Oh you Apple...

5. swematte

swematte Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Humor helt enkelt

6. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha förlåt, men vad har det med någonting som skrivits i tråden att göra? xD

7. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det visar ju på att iPhone har blivit en livsstil snarare en ett hjälpmedel. Som andra påpekar; iPhone förmedlar stil, medvetenhet, exklusivitet mm... Säga vad man vill om Apple men dom gör riktigt bra produkter som marknaden älskar. Att det sen inte går att göra lika mycket tweaks på en iPhone som på en Androidtelefon spelar ju ingen roll, dom vill ju förmedla något annat - och lyckas!

Sen kan jag bara hålla med TS och andra om att marknadsföringen inte riktigt lever upp till samma nivå som produkterna.. Men det gäller ju dessvärre många företag (typ Elgiganten etc som saluför Androidenheter är ju inte bäst på research om sina produkter heller).

8. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Wow. Vilka spännande nyheter.. eller ja. Vad trevligt för iAnvändare att få lite funktionalitet. Jag gillar dock att man alltid kan få fram notifikationerna oavsett app som används, det är faktiskt riktigt smart och det delade tangentbordet var inte alls dumt men det har säkert nån driftig person redan ordnat till Honeycomb eller vilken dist man nu kör.

Sen måste jag säga att jag verkligen ogillar att bli påtvingad saker som man kanske inte använder. Jag använder inte Twitter, varför vill jag ha det från början i mitt OS? Är det inte bättre att appen integreras i OSet när/om man installerar det?

9. JoeH

JoeH Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som kanske är lite "inne" i affärsvärlden vet att det gäller att riktigt tro på en produkt.
    Dom visar vid varje visning att "vi är fulla av självförtroende och att vi kommit på ett riktigt bra lösning för det här problemet" må vara vad det nu var.

Sen angående överpriser.
    Apple är högst upp på listan över kostnad/pris listan haha
    Det är få som lyckas sälja sina produkter med en marginal på nästan 200-300%.

Tänk dig att en iphone4 kostar nästan 1000$ och dom kostar runt 50$ att tilverka, inte så jävla konstigt att deras siffror är svåra att slå.

Det enda jag stör mig som fan på är ju faktiskt va många här verkar störa sig på, nylansering av redan gammal teknik som att det var deras idé från början.

För att citera min favorit seriefigur Randy Marsh från Southpark :

- How can they sell it so cheap dad?
    - Oh it's simple economics son, i don't understand it at all