PS3 320gb vs. Xbox 360 250gb slim .

Diskussion i 'Off Topic' startad av CaptainC, 20 sept 2011.

1. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

En konsoll är aldrig bättre än spelen som släpps till den.

Vill du spela XBOX-exklusiva spel typ Halo, Gears of War osv, så ska du ha kvar Xboxet. Vill du spela Metroid, Mario osv, ska du skaffa ett Wii.
    Jag vill spela alla spel, har dock bara ett X360 :P

I övrigt tycker jag att Xbox och PS är likvärdiga.

2. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Håller med det är mer spelen som styr val av konsol än själva hårdvaran.
    har en 360 själv men valet på 360 föll för min del att de flesta spel som jag ville spela fanns endast till 360. Visst är lite lockad av en ps3 också. Är ju vissa spel som jag skulle vilja spela där. Hade också vart kul med bluray spelare. Dock så har jag löst det på annat sätt så det är inte ett så stort argument till att skaffa en ps3 för min del.

Men som sagt mitt råd kolla på vilka spel som du vill spela och sedan vilken konsol som matchar bäst är den du ska välja.

3. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Jag vill tacka för alla svar även om de inte gjort mej klokare hehe .

grejen är att jag lär bara spela typ fifa, nhl, gta osv vad konsollerna har för xclusiva spel har jag ingen koll på men antar att de finns något liknande till den andra.

En liten dum fråga, ni säger att ps3 har bättre grafik men att spelen till 360 blir snyggare?

tror jag kör på min 360 som sakt kör film direkt från laptop till platt-tv osv .

fast de hade varit kul med ännu en maskin som fixar det mesta hahahaha ...

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Behåll ditt xbox om du bara ska köra de spelen och inte kolla på film etc. Missuppfattade vad du skrev tidigare när jag sa ps3 för jag trodde du skulle kolla på film etc i burken. Och det där med grafik, de varierar från spel till spel. A kan se bättre ut på xbox men B kan se bättre ut på Ps3. Grund och botten är väl till vilken konsoll spelet utvecklats till samt bra/dåliga portar.

Keep the xbox, you'll be happy.

5. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nej, PS3 har betydligt fler spel som XBOX inte har. Uncharted, Little Big Planet, inFamous, Heavy Rain, Motorstorm och mycket mer. Kolla upp det.

PS3:an orkar mer, men spelutveklare som släpper spel till både XBOX 360 och PS3 är dåliga på att använda PS3:ans kapacitet. XBOXet har en pytteliten fördel med multiplatformspel, men det märks oftast inte så länge man sätter upp de brevid varandra. PS3-eklusiva är en helt annan värld. Detta är gameplay från Uncharted 3: Drake's Deception. Det släpps om en månad och ser ut så här. Riktigt gameplay, inte CGI.

Uncharted 3 Ground & Sky FULL DEMO Gameplay - YouTube

Jag rekommenderar PS3 utan tvekan, men inte en som är sex år gammal. Det är dömt att misslyckas. Köp en ny PS3 eller strunt i det. Du får en 160GB PS3 för 1999 på CDON.com

Last edited: 22 sept 2011
  6. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Vet inte hur gammal den är han vill byta med, kan ju fråga. vet bara att de är den gamla snygga modellen inte nya slim.

7. bestoun94

bestoun94 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tycker du att den gamla är finare? :) själv så tycker jag tvärtom

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

8. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Absolut ser mer exclusivt och stilrent ut än nya slim

9. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag är inte jätte insatt.

Men Ps3 är snabbare, så spelen som görs exklusivt till den tillåter bättre grafik än xbox 360s spel, dock görs de flesta spelen till båda och portas, så i de flesta fallen skiljer inte grafiken mycket. Vad man föredrar som spelmaskin är ju mest vilka spel man gillar, vad jag förstått gilla många xbox spel, men ps3s ser alltid bättre ut.

Sen som mediaspelare handlar ju också om vad du vill ha. Ps3 klarat ju 3d blueray medan xbox endast kör dvd. Ska däremot streama filmer från nätverket så har jag läst att xbox är bättre med bättre filstöd och betydligt bättre mediacenter.

Att spela online kostar väl på xbox men är gratis på ps3? Kan ju också påverka valet

Jag hade valt PS3, snabbare samt blueray på köpet

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

10. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    näe det anser jag inte, vill ha fler online vänner där av signaturen kallar jag inte fanboy, loggan tycker jag är snygg och valde den då jag snöat in på ps3 men kallar det fortfarande inte fanboy i den negativa meningen som du menar men är ett fanboy att jag diggar ps3.

En fanboy är någon dom talar illa om allt annat än det dom är "fanboy" för och jag har aldrig talar illa om xbox däremot skulle jag lätt välja ps3 framför både wii och xbox och jag har alla tre konsollerna hemma med kinect, move & motion och skulle fortfarande välja ps3.

Då jag älskar blueray, GT-serien, uncharted, Residence3 för att nämna ett par ps3 "exclusive" spel men som sagt för det ratar jag inte xbox sitter i skrivande stund och spelar NFS Hot persuit på 360 :) så fanboy näe men ett fan ja ;)

PlayStation®3? Adda psnID: Nagarebozhi