Ok, det finns inga äkta 8-kärniga processorer.. ;-) Vill man ha max prestanda så är det ju enklast att gå på 2st 6-kärniga Xeon .. 24 trådar av massiv beräkningdkraft... Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!
Ja, om vi kollar på Uncharted 2, Uncharted 3, God of War III, Heavy Rain osv så er man ju klart och tydligt att PS3:an är stark, men att det krävs lite kunskap för att programer till den.
läs min första post i ämnet... ;-) Vi pratar om processorer riktade mot konsumentmarknaden... Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!
Har studerat båda 360 och PS3 en del (äger en PS3 för objektivitetens skull :-) Skiljer inte jätte mycket faktiskt ang 360 och PS3, 360 har något bättre GPU, PS3'an har något kraftfullare CELL processor (jämfört med 360, som kan användas som shader/fysik). Vad man gör med dessa olikheter/likheter är upp till programmeraren. Problemet (eller ja) är när en utvecklare/spel företag vill tjäna pengar... skall vi utnyttja all CELL kraft i PS3'an eller skall vi utnyttja all GPU kraft i 360? oftast tyvärr hittar dom en gyllene medelväg, dvs utnyttjar inte all PS3 kraft och inte all GPU kraft i 360'n. Finns ju givetvis undantag men hittar du "samma" spel på PS3 som på XBOX 360 så är det väldigt få skillnader... -----edit Xbox är inte helt olika en Wintel maskin, 360'n är därimot väldigt olik...
Min kommentar rörde iofs själva processorn, men hur är det med GPU när man emulerar konsoler på PC? På pcn har vi ju grafikkort som konsolerna bara kan drömma om, men kan emulatorn dra nya av dem? Eller får cpu'n göra det jobbet med? Kanske bara beror på hur emulatorn är programmerad?