PS3 jailbreak mha Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av monty, 4 sept 2010.

1. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Nice att kunna fixa det via sin Android. Men undra hur länge det dröjer innan Sony kommer på ett sätt att blockera. Det har ju tagit ett redigt tag att få det att fungera.

2. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ja. För att återställa telefonen. Det är ps3 jailbreak zip jag försöker köra, men då startar inte telefonen efter reboot.

3. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Klicka in på "install zip from sdcard" och sen sen "choose zip from sdcard" och där väljer du enable psfreedom.zip mer än så behövs inte!?

4. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Sony har redan kommit med en update som blockerar PSJailbreak/PSGroove/PSFreedom.

5. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Exakt så har jag gjort varje gång, och telefonen har då fastnat vid den första "HTC-loggan" och jag har varit tvungen att kört in en ny ROM för att få det att fungera.

Men med Open Desire ROMen fungerade det perfekt. Vet inte varför det inte fungerade innan.

Det har kommit upp en hel del spel på TL :D nu ska det spelas:cool:

6. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nu har jag fått till allt förutom att spelen inte startar. Jag kan göra backups på både interna och externa hårddiskar, men det går inte att starta spelen. De kommer upp i Backup managern. Jag laddar spelet, den startar om så att man hamnar i spelmenyn.
    Och där spelet man laddat ska komma fram, ser jag endast det spelet som sitter i skivläsaren.

Varför blir det så. Har jag missat något. Är det något mer än "manager.pkg" som ska installeras i själva ps3an?

Edit: Hittade svaret på min egna fråga.
    " Can I run backups with this ?

At the moment, no, PSFreedom uses the same payload as PSGroove, which means backups are disabled. It is possible to specify the payload you want executed (one that allows backups or one that doesn't), but it's better to wait for a proper GUI application that lets you do this with a simple click."

Surt att man inte kan köra backups än. Tycker det är kostigt, för det dyker upp nya videor hela tiden på när folk startar backupspel. PS3an är ändå öppen. Det borde väl gå att slänga in backuploadern som följer med ps3jailbreak.

Last edited: 8 sept 2010
  7. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    FTP server för PS3n finns att skaffa :)

http://exophase.com/ps3/ps3-ftp-server-released-18076.htm

litet tips, om ni vill ha länken till programmet så kör cache: på addressen i google :)

den installeras på samma sätt som backup manager

8. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Man behöver tydligen lägga in denna fil tillsammans med manager.pkg på usb minnet när man installerar backupmanagern. De tog bort möjligheten att spela backups av juridiska skäl, men denna filen gör att man i backupmanagern kan spela backups.

Och jag har inte lyckats jailbreaka ps3an med någon ROM-version alls som har Sense. Synd, för jag gillar Sense.

Jag kör denna ROMen som faktiskt kör 2.2 Froyo fast ser ut som en N1. Den har även stöd för 802.11n trådlöst. Kan inte begripa varför inte HTC lagt till det från början.

Filerna till telefonen laddade jag ner från denna sida, men det verkar som att de har tagit bort alla filer pga påtryckningar från Sony.

Jag har allting sparat ifall någon vill ha. :cool:

9. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tänkte inte alls på att de också blockerat backup spel som PSGroove gjorde..
    La du bara descriptor.h i rooten av usb-minnet med manager.pkg?
    Man borde väl behöva kompilera om PSFreedom som man slänger in på telefonen tycker jag..

10. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

För att kunna spela backup spel så får ni ersätta psfreedom.ko med denna http://www.ps3-hacks.com/file/90 som har stöd för backup spelade.
    Hoppas det hjälper! :)

EDIT: Fungerar med Nexus One och Desire

11. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Min telefon verkar inte vilja boota upp längre när jag flashar PS3-signed.zip...
    Har i stort sätt inte gjort något över huvudtaget.

Testade till och med att flasha CM6 igen och sedan flasha PS3-signed.zip men den vill ändå inte starta längre..

12. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Samma som för mej. Såhär löste jag det. Kör in denna ROM. Kör ZIP-filen från "recovery mode" ifall din telefon är rootad.

Sen använder du dessa filer. Minns inte om jag körde "Enable PSFreedom - HomeBrew" eller "Enable PSFreedom - BDMV" men ingen gör så att den hänger sej.

Sen är det bara att köra "Disable PSFreedom" när du vill använda telefonen som vanligt.

Och man behöver inte in i någon terminal och skriva några kommandon. Det fungerar direkt.

Sen måste du ha filen "descriptor.h" tillsammans med "manager.pkg" när du installerar backupmanager. Annars kommer du INTE att kunna starta backuper.

Har lagt upp en rar-fil med både descriptor.h och manager.pkg här då descriptor.h inte finns kvar där jag laddade ner den.

När du jailbreakat ps3an så packa upp RAR-filen och lägg båda filerna på rooten på ett USB-minne och installera backupmanagern.

13. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nej. Att man inte kan köra backups har endast med backupmanagern att göra. Man lägger bara till descriptor.h tillsammans med manager.pkg så fungerar det.

När man väl öppnat PS3an så är den öppen. Det är programvaran man lägger in i PS3an som gör jobbet sen.

14. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nej, använder du PSGroove eller PSFreedom så har dom tagit bort så du inte kan spela backups, det har inget med backup manager att göra. Att du kan starta spelen i backup manager med descriptor.h i samma mapp när du kör standard PSFreedom förstår jag seriöst inte :P
    För att kunna spela backups så får man alltså ändra i källkoden av PSGroove/PSFreedom, man kör med samma backup manager i vilket fall.

Har du testat och fått igång ett spel med backup manager och descriptor.h i samma mapp?

15. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag använder inte en Desire så den fungerar tyvärr inte för mig :P
    Det fungerade klockrent innan och jag lyckades starta Backup Manager och kopiera ett spel. Nu när jag har startat om telefonen någon gång och hade flashat tillbaka så vill det inte fungera längre. Alltså jag kör exakt samma ROM som jag körde innan och flashar med PS3-signed.zip men den hänger sig bara..

16. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ja. Jag installerade backupmanagern utan descriptor.h och kunde bara göra backups, men inte starta dem.

Lade till filen och installerade om backupmanager tillsammans med descriptor.h (notera att jag inte startat om ps3an utan den har varit i "dev mode" hela tiden och telefonen urkopplad) och efter det kan jag ladda alla backups. Har till och med kört nedladdade backups. Det funkar klockrent. Jag har inte ändrat någon fil i telefonen ÖHT.

Här finns lite olika telefoner det fungerar på. http://www.ps3-hacks.com/2010/09/06/hack-your-ps3-with-your-androiddesire/

Kör du N1 så testa denna http://psfreedom.com/wiki/index.php?title=Nexus_One ;)

17. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det var för jag inte hade stängt av WiFi innan jag flashade.. vilket är skumt för jag behövde inte stänga av WiFi första gången :P menmen, det fungerar nu iaf ^^

Förstår dock fortfarande inte hur Backup Manager kan fungera genom att bara ha descriptor.h i samma mapp som manager.pkg när man installerar, men det är mycket här i livet man inte förstår :P

18. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Om du tänker såhär. Det man gör med telefonen är att öppna ps3an så att man kan köra "osignerad kod" Eftersom den är öppen så går det att lägga in backupmanager. Men de som släppte den versionen som ligger ute inte vill få juridiska påföljder så de tog bort möjligheten att starta backups (vilket descriptor.h rättar till)

Man kan ju inte "halvt jailbreaka" PS3an. Är den öppen så är den.

19. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Där har du faktiskt fel :P
    Backup Managern är det PSJailbreak som har gjort och den är gjord för att spela backup spel. "Är den öppen så är den" ja du kan köra osignerad kod t.ex installera backup manager men PSGroove/PSFreedom tog bort stödet för att starta backup spel, läser du deras info så förstår du, det är därför det finns två olika veresioner av t.ex PSGroove, en med stöd för Backup Manager och en utan (standard).

EDIT:
    Lär denna posten: http://www.ps3-hacks.com/2010/08/31/diy-ps-jailbreak-may-be-available-soon/

20. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 900
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    descriptor.h ska ni inte röra. Det är bara om ni kompilerar själva.
    Den används för att kompilera .ko-filen.

"Enable PSFreedom - BDMV" är det som gäller. Det är för homebrew OCH för att köra era lagliga backuper från HD. Glöm descriptor.h. ;)