Urk, tänkte roota luren och fixa detta idag, men vill dels inte gå tillbaka till 2.1 och dels är XDA nere... :/ Nån som fått det att funka med en 2.2-rom?
Kravet är ju att du kör OpenDesire som är en 2.2 rom fast utan HTC Sense. Du kommer bara att ha 2.1 tillfälligt efter att du har rootat. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Ah ok. Finns där ingen Sense-rom som det funkar med? Gillar sense som fan EDIT: Sket i Sense och installerade opendesire 4.0.4. Har installerat backup managern, men har inte testat något spel än.
Saknade sense som fan jag med, men nu när man moddat och flyttat runt alla ikoner där man vill ha dem och fixat alla widgetar, så börjar jag faktiskt att trivas hyfsat ändå.
Jag använder ju ändå launcherpro plus, så det gick lättare än jag hade förväntat mig att vänja mig av med sense :-)
En apk-lösning för HTC Desire som ska funka på alla AOSP-rommar är på gång, Klutsh på XDA jobbar på det. Versionen som finns nu får igång jailbreak men verkar som han missade att tillåta att ladda spel från backup manager. XDA Edit: ska funka nu enligt Klutsh Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Nej, root behövs. Du måste ju köra en aosp-rom också, vilket också kräver root. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Finns inte så mycket homebrew än men www.ps3news.com och www.ps3hax.com brukar rapportera och lägga ut homebrew. Det enda jag hittat hittills är en ftp-server som finns att hämta på ps3news. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Ja märkligt. Läste nog igenom det lite för hastigt, för jag förstod det som att "descriptor.h" var nödvändig för att få backupmanagern att starta backups. Det kan ha blivit någon bugg när jag drog in backupmanagern första gången eller något. Varför det inte fungerade förut vet jag inte riktigt.
Fick mitt Teensy 2.0 (inte ++), fungerar hur bra som helst! Skit litet är det också. Kostade runt 250kr inkl. frakt så helt klart värt det
någon som vet hur det ser ut på spel ftp överförnings fronten? som fungerade så bra på gamla xboxarna.