Har själv inga problem med Spotify's app.
Telia är ju delägare av Spotify. Jag har t.ex Spotify via Telia då det ger mig bra rabatt på Spotify (0 kr / mån) Jag har dock inte fri trafik för Spotify då det inte behövs, helt enkelt inte prisvärt för mig att betala för fri musikstreaming, sedan har jag ju iaf fri datamängd hos
Tele2, jag använder Telia &
Tele2 parallellt för att få både Sveriges bästa mobilnät hos Telia samt fri surf hos
Tele2, de båda operatörerna och de olika näten kombinerar varandra mkt bra för mig.
Även om Telia skulle ge mig obegränsad surf på mobilen så skulle jag troligtvis behålla
Tele2, men byta till ett billigare abonnemang. Dock är inte Telia någon lågprisoperatör, Telia är kvalité.
Jag har också RJ45 uttag i min bostad (upp till 1000 Mbit/s) men det är bara för att jag vill använda Telia Life, samt att
Tele2's 4G är lite för slött här där jag bor så det kan ej ersätta fibern. Utanför hemmet så streamar jag allt via 4G både via Telia &
Tele2, vilket nät som används beror på vad jag gör, ska en säsong av någon serie på Netflix laddas hem eller tidsfördriv med Telia Play+ så gör jag det via
Tele2's 4G, men ska jag bara streama radio (ca 100 mb/tim) eller slösurfa så spelar det ingen roll vilken av mobilerna jag använder.
Hos Telia har jag 20 GB / månad, men gör av med ca 30 GB / månad och det fungerar då jag har sparad surf sedan tidigare. Där
Tele2 har bättre 4G täckning än Telia så kan jag ju ringa WiFi-samtal med Telia, över
Tele2's nät t.ex. genom att mobilen med
Tele2 agerar hotspot, eller att jag har en mobilrouter + extern antenn med mig, kollar alltid täckningskartorna innan jag ger mig ut till någon för mig okänd plats. Om nu
Tele2 skulle sakna täckning så gör det ju inte så mkt då jag har Telia, i värsta fall får man låsa upp mobilen så den kan använda 2G, men då är det illa :-)
Använder du VPN för att du är orolig över FRA ?
Större delen av Finlands internettrafik går ju via Sverige, och speciellt om du har Telia, se Telia international carrier.
Jag är inte speciellt orolig över FRA, iaf en myndighet som lyssnar på medborgarna ;-)
Click to expand...