Quick share funkar inte

Discussion in 'Galaxy S23 Ultra' started by Mr Bean, May 1, 2024.

1. Kenta2

Kenta2 Youth Droid Medlem

Samsungs variant som ju heter och alltid hetat Quick Share finns fortfarande idag 20/5 kvar i Microsoft Store. Den är inte borttagen.

På android.com finns en variant av Quick Share som tidigare hette Nearby Share.

För min del funkade bara Samsungs variant med min Samsung Galaxy telefon när jag valde Quick Share på telefonen.

Ser att det finns videos på Youtube som beskriver hur man löser eventuella kommunikationsproblem.

2. TseykSuli

TseykSuli Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    googles egna nearby share finns inte längre. Då bägge apparna har slagits ihop och blivit till ett. Så den på Google är samma app som samsung har, dom är inte två olika versioner.

Quick share har funnits sen 2020 och skapades av google och samsung. Då fanns Quick Share och nearby share ett tag innan nearby share laddas ner helt.

Den som finns på samsung fungerar med flera enheter. Exempelvis kan jag skicka mellan en laptop och stationär som är ej samsung mm.

Last edited: May 20, 2024
  3. Kenta2

Kenta2 Youth Droid Medlem

Jodå, jag kan dela filer mellan min Lenovo PC och min Galaxy tfn via Samsungs Quick Share. Tidigare hade jag både Samsung Quick Share och Googles Nearby Share på min Lenovo.

Därefter uppdaterades Google Nearby Share och bytte namn till Quick Share och fick Quick Share logga. Den funkade dock inte alls med min Samsung Galaxy Quick Share på tfn. Det gjorde dock Samsung Quick Share på PCn.

Det var då inte samma app. Det var Samsungs Quick Share och Googles Quick Share som var en namnändrad Nearby Share med samma layout som tidigare.

Men jag rullar vidare med Samsungs app för PC som också finns på MS Store.

4. TseykSuli

TseykSuli Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Kan också möjligt vara så att google gjorde reklam för quick share med att döpa om deras Nearby Share tillfälligt till quick share och sedan ersattes den helt mot den som gjordes av google och samsung.