Fasiken... känns som dagens var svårare.. fastnat på ett 6 teckens ord Jag byter ett som börjar på g mot det kvarvarande :-D
Jag har inte börjat på dagens för jag vet att jag kommer att fastna resten av dagen med att lägga det, med paus för toalett besök och inmundigande av energi. Gör dagens "måsten" innan jag börjar...
Det är inte grundform. Brukar vara så i många spel, om inte annat för att hålla nere alternativ. Sedan kan det ibland diskuteras vad som är grundform.
Vill man vara petig kan nog bägge ses som grundform. Annan är utrum, (n-genus; den etc.); annat är neutrum (t-genus, det).
Hmm @Ciesukki har du fått rapporter om att vissa ord inte registreras? Kollade på facit för gårdagens och åtminstone 4 av orden som jag saknade är jag helt säker på att jag testade.
Ja någon har skrivit det förut, för ett tag sedan, men har undersökt och aldrig lyckats återskapa. Det skulle kunna vara så att man hittat orden en annan dag och blandar ihop dagarna. Men ska ta en titt igen så det inte är någon bugg.
Tog sin tid ... men dagens ser jävligt svår ut.. bara massa E'n ... och ett ord på 7 bokstäver ska fram.. Ser omöjligt ut vid första anblick
Jo tack. Gjorde en taktisk reträtt och lade det åt sidan vid 20 av 47, å 24 poäng, vilket gick snabbt, men ville inte fullständigt mosa en nyvaken hjärna. Får återkomma till det. Störde mig att jag inte fixade ett av de med 6 bokstäver i går, för mig är annars de lite längre 5-6 ofta lika lätta/svåra som de på 3, längre har fler ledtrådar så att säga.
Ja, dagens Rabbel är svår. Bara en massa vokaler. I vanliga fall brukar det vara brist på vokaler men idag är det tvärtom. #Rabbel #20240708 31/47 ord, 47 poäng
Dagens var knepig, var det någon som lyckades använda A? Jag klarade 47 poäng så knep dagens utmaningar iaf
69 so far... ett kort enkelt ord.. och du har ett A med .. Spoiler: Hint Bli medlem eller logga in för att visa innehållet! ett tu tre... så hittar du nog ett till minst