Race For Life, mitt första android spel!

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av jukke, 2 maj 2012.

  1. jukke

    jukke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett spel som handlar om livets tidigaste stadie haha..."Race For Life" är kanske inte det mest seriösa spel ni någonsin spelat men jag tycker själv det är lite småkul :)

    länk: https://play.google.com/store/apps/...ult#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5qdWtrZS5nb2wiXQ..

    Mitt mål med spelet har varit att bara släppa nånting för att bättre förstå hela app utvecklingsprocessen.

    Det hade även varit GRYMT om nån lite mer erfaren kunnat tipsa om hur man bär sig åt för att få folk att ladda ner ens spel. tex bra sidor/forum(som detta) där man kan lägga upp vad man gjort för att få feedback osv.
     
  2. Summered

    Summered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    En main screen som möter en skulle vara trevligt, med high scores och en stor knapp där det står "play" förslagsvis.

    Namnet på appen ("Game of Life") stämmer inte överens med namnet du har i play store. Jag föreslår att du ändrar på nån av dem.

    Angående spelkonceptet så är det en kul och humoristisk variation på ett klassiskt koncept, det gillar vi ;)

    Jag önskar att upp- och nerrörelserna skulle vara lite mer dynamiska; jämför med Whale Trail där man dyker brantare och brantare ju längre man har låtit bli att "ge fart".
     
  3. jukke

    jukke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen :)...namnet är fixat nu, spelet hete från början "game of life" men det fanns redan ett par spel med typ samma namn så ändrade det till "Race for life". Du har förmodligen rätt i att spelet hade blivit bättre om man tweakat rörelserna något :)