Råd Om Xiaomi 365

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Sinniman, 23 jun 2021.

  1. Sinniman

    Sinniman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Halloj! Har den äldre Xiaomi och gav den efter något år till min systerson. Nu ger han tillbaka den för moppekort är på G . Han säger att den har blivit lite slöare och det är punka där fram . Sett hur man byter skiten så det ordnar sig . Systersonen nämner att det blir punka hela tiden och hans pappa misstänker att det är nått som skaver hål på slangen. Hur ska jag tänka ? Solida verkar ge dålig komfort och mer rullmotstånd vilket man inte vill ha på en redan slö Scooter . Men slippa krångel med punka , 400 spänn vill jag inte betala som det kostar här i GBG för att byta däck, 400 kronor ytterligare för ett par solida däck . Det är ju snart vad värdet på Scootern är. Tacksam för svar och tips på eventuella uppgraderingar då jag har återfått intresset men hamnat efter
     
  2. ludde28

    ludde28 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    792
    Mottagna gillanden:
    644
    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD
    Platta:
    Samsung Tab S3 LTE
    kan vara så att det finns nån skarp kant på insidan av fälgen som punkterar innerslangen.
    kan även vara åkning med för lågt tryck i däcket, vilket medför att innerslangen rör sig vid acceleration/inbromsning och skaver.
    kan även vara "aggressiv" åkning med lågt däcktryck med "snake bite" som följd.
    etc.....
     
    Sinniman och bernard gillar detta.
  3. Sinniman

    Sinniman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för svar . Har bytt däck som var slitet och innerslang som var hål i . Nu var det ju ett helvete att få fram ventilen och den sticker ut betydligt kortare än bakdäckets ventil. Brukar det vara så ? Kan inte pumpa däcket med det jag har för den kommer inte åt
     
  4. ludde28

    ludde28 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    792
    Mottagna gillanden:
    644
    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD
    Platta:
    Samsung Tab S3 LTE
    man behöver en ventilförlängare.
    Den ska vara av homogen typ (i ett stycke), dvs inga lösa/snurrande delar på förlängaren.
    köp en sådan typ (finns olika märken):
    Amazon.se : Qiilu QL00322

    ang. solida däck:
    förutom sämre komfort,
    kan man komma behöva betala mkt mkt mer efter ett tag, då stötar som däcket inte kan dämpa kan skaka sönder komponenter som tex batterier och ett batteripack är mkt dyrt.

    Kör med korrekt/högre tryck o kolla trycket ofta. Stå på scooter med lätt böjda ben när du kör. Det minskar påfrestningar på scooter.
     
    Last edited: 24 jun 2021
    Sinniman och bernard gillar detta.
  5. Sinniman

    Sinniman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för grymt svar Ludde! Fick reda på att det fanns en lång pump till Scootern då den köptes men systersonen har slarvat bort den . Köpte faktist ett munstycke hos en cyckelhandlare som löste saken . Ska absolut köra på luft nu när jag har lärt mig byta däcken. Ja batteriet vill man inte fucka upp. Vart köper man sånt utan att vara dumsnål men ändå vettigt pris?
     
    ludde28 och bernard gillar detta.
  6. Sinniman

    Sinniman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Nu känns allt ganska gött med den gamla Scootern . Bytt ut lite slitage , körde lite firmware och nu är den piggare de första 20% av batteriet. Såg även att den ligger på 150 mil vilket inte säger mig så mycket när det kommer till scooters, men den köptes nog runt 2018 . Så efter några år med 2 ägare och endast 2 punkteringar så får man lugnt säga att detta var ett utmärkt köp. Den har även tjänat in min trängselskatt jag hade till och från jobbet på 800 kronor i månaden . Hejja Xiaomi ,