Radiouppdateringar (uppdaterad 2010-06-26)

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 10 nov 2009.

1. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Haha! :)

Så den här bilden med lådan och telefonen är en bild som indikerar att den håller på att uppdatera? Jag fick känslan av att jag behövde göra en återställning av telefonen eller nåt. För mig betydde den att telefonen precis tagits ur kartongen typ.

2. b.lindahl

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Testade igen. Efter jag kört in radio ROM:en och sen bootar om kommer jag tillbaka till "Bootmanagern" som man kommer till om man håller in home när man startar telefonen. Där har den nu stått i 20 minuter. Längst ner står det
    Build: CyanogenMod v1.4 + JF
    Formatting CACHE:...

och sen verkar inget hända. Startade om en gång till och då verkar det funka. Tack för hjälpen.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 620
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    fick också se. sen startade om å allt funkade

4. kamchez

kamchez Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu fungerar inte min GPS!!!! den vägrar hitta signal ... någon som har en "original" Radio fil? har tyvärr ingen backup då jag gjort fler uppdateringar sedan installationen av radio !

någon vänlig själ som möjligen har en sådan till HTC HERO alternativt någon lösning ? vill ju få gpsen att fungera !

använder Copilot live och vanliga Gmaps

5. b.lindahl

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

För mig funkar då GPS:en med senaste radio-ROM:en. GPS-symbolen visar sig dock bara när jag har fri sikt till sateliterna, när jag befinner mig ute mao.

6. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

min GPS fungerar men jag kan inte söka på location i google maps, någon annan som har det problemet?

7. b.lindahl

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Om du menar att du bara får upp ett fritextfält när du vill göra en sökning i google maps så ja, jag har det problemet också. Trycker jag på vägbeskrivning händer ingenting av någon anledning.

8. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det fungerade inte för mig heller. Så en ominstallation av google maps gjordes och nu funkar det som en klocka.

9. kamchez

kamchez Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hm.. ska verkligen GPS'n vara så crappy ? att den endast fungerar när man är ute? gpsen på min gamla nokia hade gps signal även inne och den "låste" sig på satelit snabbt som tusan på bara några sekunder.

tror verkligen något är seriöst fel hära den ska nog inte vara såååhääär seg då den inte hittar signal alls...

har någon en gammal (original) radio rom backup ? skulle verkligen behöva detta.

10. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det finns äldre versioner av radion att ladda ner på hemsidan.

http://android.modaco.com/content/h...-09-10-hero-roms-radios-in-update-zip-format/

Jag rekommenderar dock att ni inte ta den äldsta. Börja att flasha den nyaste igen och upplever ni fortfarande problem, pröva den näst nyaste osv...

På min hero så fungerar den nyaste radion utan problem så det kan vara annan mjukvara som sabbar för er.

11. Ontrose

Ontrose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Med risk för en avhyvling, men kikat runt lite och känner inte att jag hittat ett tydligt svar ännu (kanske självklart) men tänkte i alla fall fråga då jag inte ännu har hittat tillräckliga argument för att roota min lur.
    Så till frågan om den inte ännu är uppenbar: Behöver man ha en rootad lur för att göra en radio update? Kan kännas att självfallet måste man ha det men va faen känner inte att jag e 100 på det ;).

Mvh Ontrose

12. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmm.

Att ha en icke rootad lur är som att köpa en bil som du inte kan lyfta på motorhuven. Så naturligtvis ska du roota telefonen & labba med alla olika images som finns ute, det är ju halva poängen med telefonen. Dessutom får du köra Linux & bli lycklig :-}

13. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Ontrose: Nej, telefonen behöver inte vara rootad för att lägga in radiouppdateringar.

matkoh: Kan väl inte påstå att jag helt håller med dig men visst, tur att vi alla har olika åsikter. :)

14. Patrik J

Patrik J Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gör man om luren inte är rootad?

15. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Lade in senaste radion för en timme sedan, det verkar ha blivit lite bättre täckning.

16. Ontrose

Ontrose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja vore vänligt om någon kunde forklara hur man lägger in en radiouppdatering utan att ha en rootad lur.

17. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det torde räcka med att boota telefonen med moddad recovery image, slänga över radio-updaten på minneskortet och sedan köra in den updaten därigenom.

Boota recovery-image (skippa root-delen således)
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4257045

18. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kanske dum fråga men jag har en helt vanliga o rootad Hero (63.18.55.06EU_6.35.06.18) Måste jag roota den för att byta radio ? ( hoppas på bättre sms tillförlitlighet och bättre mottagn )

19. hensan

hensan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska man wipe:a innan man installerar en ny radio rom? Har sett att vissa ställen, bland annat theunlockr.com's guide säger att man ska göra det. Känns lite drygt o behöva confa om telefonen (igen).

20. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lägg över radiofilen direkt in på sd-kortet.
    Radiouppdateringen installerar du från recovery mode. (Håll in home och power under uppstart för att nå denna meny). Recovery mode har du endast om du rootat telefonen. Jag vet inte hur man gör utan att behöva roota telefonen.
    Väl där inne klickar du på apply any zip from sd. Bläddra till den radiofil du tidigare la över på sd-kortet.
    Vänta. Stressa inte, gå o ta en öl medans telefonen jobbar.
    Done!

Jag har aldrig wipeat min telefon inför en radio uppdateringen men det kan väl knappast skada.