Guide: [RAZR] [ICS] [672.180.39.en.EU] [leak]

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av ASR, 29 jun 2012.

  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 682
    Mottagna gillanden:
    988
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Finns en skript som sägs förbättra batteritiden avsevärt på XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1723259

    Har dock inte provat den själv så kan inte uttala mig om något
     
  2. Skyblazer

    Skyblazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Trött jag blir, har följt guiden och sen när jag försöker med att använda filen 651.167.26.xt910.retail.en.EU.Zip börjar installationen, men sen står det massa skit och slutar med E:Error in/tmp/sideload/package.zip (status 7) kommer verkligen inte längre... kört wipe data, cache flera gånger men inget hjälper.
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 682
    Mottagna gillanden:
    988
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Kolla här http://www.droidrzr.com/index.php/topic/803-status-7-error-when-installing-ota-updates/

    RAZR utility ska få din telefon på rätt spår http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1486718

    Såg även från ditt andra inlägg här att du försökte roota telefonen när du hade 2.3.5 alt 2.3.6 med den som finns här i tråden, jag skrev att den är specifik till 4.0. root till 2.3.6 finns här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=76110
     
    Last edited: 30 jun 2012
  4. Skyblazer

    Skyblazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Glöm mitt tidigare inlägg, filen jag hade var ju korrupt av någon anledning, fick ladda ner på nytt, nu funka det tack så mycket för hjälpen ! :-)
     
  5. kimsan_86

    kimsan_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  6. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 682
    Mottagna gillanden:
    988
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    bra att det löste sig till slut:)
     
  7. Skyblazer

    Skyblazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ics funkar fin fint måste jag säga, väldigt nöjd :D, kanske inte tillhör denna tråd, men finns det något sätt att få stock browsern att öppna aftonbladet normalt o inte i mobil version.... tycker ingen browser flyter så vidare bra på aftonbladet just utan hackar lite när man scrollar ner nämligen...
     
  8. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 682
    Mottagna gillanden:
    988
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    tryck på menu-knappen och sedan "begär skrivbordsversion"

    jag rekommenderar appen "ICS broswer +" där du kan alltid ha desktop som default och chrome
     
  9. kimsan_86

    kimsan_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Gjorde som du sa ASR och det funkade klockrent :D Så nu sitter en till på ICS!

    Tack så mycket!
     
  10. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 682
    Mottagna gillanden:
    988
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Inga problem, kul att det fungera. Tror nog de lär dröja ett tag tills vi får se den officiela versionen av Motorola. De kan inte hålla någon löfte. Det lär förhoppningsvis släppa flera stabilare läckor och jag kommer uppdatera första posten när det sker.
     
  11. kimsan_86

    kimsan_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det tror jag oxå..hade man vetat att det bara va typ 3 dagar till officiell release hade man kunnat vänta, men det lär ta längre tid så det va lika bra att lägga in denna :)

    Ok, men är det bara att göra likadant igen med ROMmanager sen då? Hur blir det när den officiella kommer? Kommer den dyka upp som OTA då?
     
  12. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 682
    Mottagna gillanden:
    988
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Nej det blir nog ingen OTA utan Motorola kommer lägga upp filerna på deras hemsida och så får vi dra ner dessa och antigen kör de via fastboot eller rom manager, ska kolla upp det där. Troligvist så är det via fastboot. Lägger upp en guide när/om Motorola släpper ICS till oss. Annars så kan vi faktiskt förvänta oss custom kernels snart av kholk som jobbar på sin "kexec" http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1599648

    Jag lär nog skippa officiella ICS från Motorola om han lyckas fixa kernels till oss, då kan vi börja leka på riktig med vår lur :teeth: Kommer även lägga upp en guide när han är klar
     
  13. kimsan_86

    kimsan_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER


    Aah, ok :) Ja, jag lägger mitt öde i dina händer hehe! Brukar kunna fixa det mesta när man har en guide att följa så..

    Ja, det kan man skita i ju...Sålänge det är en stabil ROM så! Väntar med spänning efter nya roliga guider hehe!
     
  14. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Finns det något smidigt sätt att gå till nonEFIGS från retail.en.EU? Kör retail.en.EU men funderar på vad verkstaden säger om telefonen kommer in med en annan version än den den såldes med, rootad som orootad? Inte för att jag räknar med att skicka in den till verkstad i nått annat skick än totalt obrukbar, men man vet ju aldrig :P
     
  15. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 682
    Mottagna gillanden:
    988
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Detta är en läcka men jag tror när officiela ICS kommer så kommer alla gå över till retail.en.EU jag var på nonefigs men gick vidare till .33 som är den officiela, ladda hem den istället