Realme 8

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av wike1970, 21 jun 2022.

  1. wike1970

    wike1970 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag har knäpp fråga. Detta händer oftast när jag kopplar min mobil till mina datorer. Det konstiga är att mobilen verkar koppla sig ifrån datorn hela tiden. Det blir som jag kopplar mobilen till och de jag ber om att flytta filer från mobilen till datorn. Det går ett tag, men helt plötsligt vill den inte flytta filer. Det är som mobilen har kopplat ifrån sig från datorn. Är det något hänt andra? Och om det finns något sätt att få den att inte göra detta. Mobilen jag har är en Realme 8 4G med Realme UI 3.0/Android 12.

    Tack på förhand
    M V H
    Christer.
     
  2. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 254

    MINA ENHETER

    Låter som det är glapp nånstans.
    Testat olika sladdar? Göra rent usbn?
     
  3. wike1970

    wike1970 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Alla
    Jag tror inte att det är något fel på kabeln. Men jag tror att det kan vara så att kabeln som har en USB-C på ena sidan som kopplas till telefonen. Och en normal USB på andra sidan som kopplas till laddaren eller datorn är inte en USB 2 utan är USB 3. Fast det enda felet med det är kontakt ytan i kabeln är svart inte blå som USB 3 brukar ha. Annars om det är glapp i kabeln skulle den troligen inte ladda telefonen. Vilken den gör. Annars vet jag inte varför den gör så här. Telefon i sig är jätte bra, tycker jag.
    M V H
    Wike1970