Realme X

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av flipp, 13 maj 2019.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Suget blev för stort så drog precis iväg en beställning från tradingshenzhen. :)
     
    p1er, Guts, Ilter och 1 annan gillar detta.
  2. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Verkar som mycket telefon för det priset! Du får gärna återkomma med dina synpunkter när du fått den.
    Då tar det ca två veckor då eller?

    Förresten, har du beställt från TradingShenzhen tidigare? Isf, är de pålitliga?
    Var lite nyfiken så jag försökte skriva in mina uppgifter men fick inga frakt- eller betalningsalternativ när jag väljer Sverige eller Norge. Gör jag något fel, eller måste man skapa en profil?
     
  3. Guts

    Guts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Ah nice! Hoppas man får lite feedback på coloros[emoji3]
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, jag har beställt från dem många gånger. En av få butiker jag litar på. Det brukar ta bra precis två veckor eller 10 arbetsdagar för paketet att komma fram. En butik som ska vara ungefär lika bra är China Smartphones and Tablets | CECT-SHOP.com. Har dock aldrig provat den.
     
    Last edited: 30 maj 2019
  5. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    OK, tack!
    Någon idé på varför jag inte får nåt frakt- eller betalningsalternativ? Får m.a.o. inte till att lägga beställning till Sverige eller Norge, som jag skrev. Måste man ha en användarprofil där?
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vet ej, jag har en användarprofil där så kanske måste man ha en sådan. Jag tog Global Priority som fraktalternativ och det kostade $16.71. DHL fnns också som alternativ, det kostar $20 med leverans inom 2-5 dagar. Dock får man räkna med avgifter för tull/moms då. Exakt hur mycket det ligger på vet jag inte. Tar man Global Priority kommer paketet till närmaste utlämningsställe för postnord.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Betalning gjorde jag via mastercard direkt i deras system, d v s inte via paypal som de tar 3% i avgift för.
     
  8. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Realme X i global utgave hadde vært meget bra. Problemet er vel at det går ut over salget til andre modeller i BBK konsernet som er dyrere og har mer fortjeneste for BBK. Oneplus har jo blitt så dyrt at det må være ganske god fortjeneste per telefon f.eks
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tradingshenzhen har äntligen fått ändan ur vagnen och skickat min Realme X idag. Den beställdes i torsdagsförmiddag så de borde kunnat ha skickat den i fredags om de varit lika snabba som vid mina tidigare beställningar. En liten plump i protokollet där. Hoppas jag hinner få den innan helgen nästa vecka.
     
    dalton gillar detta.
  10. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tråkigt för dig att det tagit sån tid, kanske blev en populärare lur än de förväntat sig.

    Blir spännande att se när du får den men framförallt vad din utvärdering blir och hur den presterar!
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har fortfarande inte fått tracking-id vilket man får när paketet skickats från UK. Har gett upp hoppet om att den kommer fram denna vecka då det tog 6-7 dagar från UK förra gången. Surt då jag är riktigt sugen på att testa den.
     
    Ilter gillar detta.
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fick äntligen tracking id idag och statusen är: "Hub 4 - Hinckley, Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Sweden". Så det finns en liten chans att det hinner fram innan helgen.
     
    Ilter gillar detta.
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Blev just en unboxning. :D
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    katho, Ilter, p1er och 5 andra gillar detta.
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Lite snabba intryck:
    • Snygg design men inte riktigt så snygg som jag hoppats på. Beror mest på att den saknar 2.5d glas. Skärmkanten flyter alltså inte in i chassit sömnlöst. Antar att de sparade lite där. Lite samma känsla som OP6T. Har för mig att den också saknade det. På det hela taget känns den väldigt mycket som OP6T i designen och känslan fast utan notch.
    • Skärmen verkar riktigt bra och jag noterar att DC-dimming finns i inställningarna, slår man på det så slipper man "AMOLED-flimmer" när man drar ned ljusstyrkan.
    • Den är riktigt rapp och flyter som smör. Oppo verkar ha lyckats bra med att optimera flytet. Känns som flytet på Color OS nu är i nivå med MIUI 10.
    • Högtalararen är av monotyp men kan spela på väldigt hög volym.
    • Kameran verkar riktigt vass i både ljus och mörker. Dock har jag bara testa att knäppa några bilder ännu så för tidigt att egentligen uttala sig.
    • Väldigt snabb och tillförlitlig fingeravtrycksläsare på skärmen. Ett klart steg upp från OP6T och Vivo Nex S som är de enda lurar jag haft med den funktionen tidigare.
     
    Last edited: 14 jun 2019
    Ilter, Effect, p1er och 3 andra gillar detta.
  15. Guts

    Guts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Hur upplever du displayen är den rapp utan input lag?
     
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det tycker jag. Har inte märkt av några konstigheter där.
     
    Last edited: 15 jun 2019
    Guts gillar detta.
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kan tillägga att gcam-modden fungerar utan handpåläggning.
     
    Guts gillar detta.
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Lyckan blev kort. Får värk i handleden av att hålla i denna denna lur så har precis sålt den till mullsjomannen här på forumet. Får detta problem med nästan alla telefoner nu för tiden. Den väger 191 gram, inte speciellt mycket jämfört med andra nya telefoner men mer än vad telefonerna vägde för några år sedan då jag aldrig fick detta problem med handsledsvärk. Jag kommer skippa K20 och K20 Pro då de också är "tunga" och har liknande yttermått och form så kommer garanterad ge mig värk i handleden.

    Hann dock testa Realme X i två dagar och var väldigt imponerad. Har svårt att se att man kan få något bättre för pengarna. Har inte alls problem med Color OS 6, känns betydligt bättre än den version jag hade på Oppo R9S som nästintill var en horribel upplevelse. Klarar man sig utan band 20 och kan leva med en mjukvara som påminner om MIUI 10 är det en väldigt prisvärd telefon. Jag håller den som bättre än t.ex. Samsung A70 som jag hade en kortare period i våras. Kameran är t.ex. bättre, dock har den lite problem med att överexponera samt att färgerna är lite övermättade (instragramvänligt), men dessa issues försvinner om man kör gcam-modden. Utan att ha testat OnePlus 7 Pro är min gissning att bilderna från stockkameran blir väldigt lika den då båda telefonerna har samma sensor och förmodligen liknande bildprocessering. Byggkvaliteten och designen är annars bättre på Realme X jämfört med A70. Fingeravtrycksläsaren är klasser bättre. Själv kvaliteten på skärmpanelen är nog ganska likvärdig. Batteritiden verkade också mycket bra under de dagar jag använde Realme X. Nu är jag tillbaka på Meizu X8 och Mi Max 3 och dessa telefoner känns ju helt klart som ett nedbyte i jämförelse, framför allt om man jämför skärmarna.
     
    Last edited: 16 jun 2019
  19. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 761
    Mottagna gillanden:
    1 612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Är det många här som beställt och fått Realme X?

    Ja som sagt har köpt en Realme X av Flipp här på forumet. Är det några som beställt och fått hem en Realme X än? I så fall är ni nöjda? Verkar vara riktigt mycket telefon för pengarna.
     
  20. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    @flipp@flipp Intressant att tyngden var så påtaglig för dig.

    Jag kände att jag blev ganska trött i handen/handleden när jag fipplade med OnePlus 7 Pro som är aningen tyngre. Tänkte att det säkert var storleken som var felet, tänkte aldrig på att vikten kanske också kunde va en stor faktor.
    Det är klart något jag får ha i åtanke inför nästa mobilköp.

    Tack för utvärderingen!