Fick hem min roströda Realme X50 pro 8/128gb i morse. Första intrycket va positivt, den känns välbyggd och ligger fint i handen. Den roströda färgen är riktigt snygg och inte så fingeravtryckslkänslig men rätt hal. Den är väldigt rapp och kan där mäta sig med de stora flaggskeppen. Skärmen är riktigt bra med fina färger och bra ljusstyrka. Tycker faktiskt bättre om denna skärm än den på Xiaomi mi 10. Ljudet i inbyggda högtalarna är överraskande bra. Om man väljer bioläget så är det fylligt med hyfsad bas. Har knäppt en del bilder för att testa kameran och den är även den riktigt bra skulle nog vilja jämföra den med Oneplus 7 pro kameran i kvaliteten. Så en riktigt bra kamera men det är strax under toppmodellerna. Trådlös laddning saknar jag inte när den är så snabbladdad med medföljande laddare. Min sammanfattning är att det är en riktigt bra allround mobil som känns smidig i min hand. Ljudet, skärmen (platt) och fingeravtrycksläsaren är super och kameran bra. Är en mobil som hamnat lite på sidan här i Sverige men förtjänar bättre. Kan ni få tag på denna lur för ca 4000kr på rea så är det enligt mig ett riktigt bra köp.
Last edited: 19 januari 2021
Droid113, Jojjenz och flipp gillar detta.